Gammal Suzuki RM 250cc som går dåligt på högre varv

Traktorn

Traktorn
Gick med
21 May 2007
Hoj
Suzuki RM 250cc 86
Ja somsagt så går crossen dåligt på högre varv. Ju mer man kör med den innan man stänger av den desto sämre går den tycker jag. Den vill liksom inte ge någonting när man försöker dra på, det är som att den vill dö.

Crossen är från 1986.

Jag har försökt lite olika saker på den, bland annat så har jag testat att rengöra luftfiltret och olja in det. Sen så har jag testat ställa om nålen i förgasaren. Jag har också skruvat upp förgasaren och blåst lite här och där med tryckluft. Tändstiftet har jag bytt också, har ett NGK B8EG i nu.

En polare tipsade mig om att det kan vara munstyckena som är igenkleggade, så jag har plockat ur dem idag och kikat på dem, svårt att se nåt... Men jag funderar på att köpa nya likadana iallafall och se om det hjälper, låter det som en bra idé? Huvudmunstycket var storlek 320 och lågfartsmunstycket var storlek 50, låter detta rätt? Förgasaren är en Mikuni förgasare.

För övrigt så är kompressionen inte den bästa på crossen, men tycker att det inte borde ha nåt att göra med att den går skit när man försöker dra ur den?

Cylindern ska tydligen vara uppborrad enligt förra ägaren.

Skulle bli glad om nån vänlig själ kunde ge mig nåt bra tips =)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg