AndersJohansson
Ny medlem
Fakkverk skrev:Repeat after me: MV Agusta, Lamborghini.
MV Agusta, Lamborghini.
Har inte diskuterat så fina/ädla grejer förut

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fakkverk skrev:Repeat after me: MV Agusta, Lamborghini.

Jag brukar inte skriva i bil vs hoj trådar MEN...fezt skrev:Hojfan lägger ju inte ner mer än min mamma i kurvorna.... suck![]()
Agent Apelsin skrev:För övrigt tror jag herr Clarksson lider av samma sak som många på det här forumet när det kommer till att jämföra bilar och hojar vilket är trångsynthet.
OBS det var inget personangrepp mot nån speciellt inte han jag quotade, bara ett kallt konstaterande.![]()
Kleiv skrev:Har ägt en 996 Carrera C2 (bakhjulsdrift) och den bilen är riktigt slö kan jag tillägga.
Du har helt rätt i att bilar faktiskt är snabbare än en hoj i vissa moment. Och jämför vi den värsta tävlingsbilen mot den värsta tävlingshojen på bana så är bilen klart snabbare.Agent Apelsin skrev:Om man lyssnar på Clarksson så säger ju han att det är en kompetent mc-förare, liksom bilföraren.
Det verkar som om många slår ifrån sig när det kommer till att jämföra med mellan bilar och hojar, vissa kan inte acceptera att i vissa moment är bilar snabbare än hojar i andra är hojarna snabbare än bilarna.
bara ett kallt konstaterande.![]()
)fezt skrev:Men i den här rullen så tycker iaf jag mig se att mc-föraren, hur erfaren han än är, inte lägger ner fullt i flera svängar... (kassa orginalsulor kanske)
RedBaron skrev:Här är lite tider från 2005 på just Thruxton:
BTCC snabbaste varv 1:19.445
BSB Snabbaste varv 1:15.577
Nä de har "bara" ca 270 hästar, men det är ändå standardbaserade banbilar med trimmade motorer inom ett snävt reglemente. På så sätt liknar de en superbike. Svårt att bedöma vilken bil som är mest lämplig att jämföra med.Agent Apelsin skrev:http://www.btcc.net/btcc_series/regulations.php
Här står det lite om begränsningarna, dom får inte använda någon form av överladdning och bara 2 liters slagvolym och så får dom bara varva till 8500 så den jämförelsen haltar lite. Bilen kan inte beskrivas som motormässigt snabb när den har lika mycket hästkrafter som en trimmad familjekombi. Men väghållningen har den ju säkert.
AndersJohansson skrev:Precis, bike gjorde ett test för nått år sedan. MV augusta mot Lamborgini. Hojjen var 10sek snabbare vilket är en evighet på banan![]()
RedBaron skrev:Nä de har "bara" ca 270 hästar, men det är ändå standardbaserade banbilar med trimmade motorer inom ett snävt reglemente. På så sätt liknar de en superbike. Svårt att bedöma vilken bil som är mest lämplig att jämföra med.
Agent Apelsin skrev:http://www.btcc.net/btcc_series/regulations.php
Här står det lite om begränsningarna, dom får inte använda någon form av överladdning och bara 2 liters slagvolym och så får dom bara varva till 8500 så den jämförelsen haltar lite. Bilen kan inte beskrivas som motormässigt snabb när den har lika mycket hästkrafter som en trimmad familjekombi. Men väghållningen har den ju säkert.
Återigen beroende på vilken bil som det jämfördes mot. Stcc bilarna kör inte lika fort som de snabbaste tävlingshojåkarna. Däremot kör radical ganska mycket snabbare än hojjarna....allt är relativt i denna fråga.Babar skrev:ETt liknande test utfördes även på Gelleråsen av en svensk mc-tidning för ett antal år sen. Där hade bilen inga problem alls att hålla lägsta varvtiderna. Helt avgörande är antalet kurvor på banan.
Vi kan ta Malaysia i år:Agent Apelsin skrev:Snabbaste banhojen mot snabbaste banbilen, dvs en F1:a?
Agent Apelsin skrev:http://www.btcc.net/btcc_series/regulations.php

darth_igel skrev:Ett intressant test vore största klassens rallycrossbil mot största klassens motardhoj på samma bana
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |