Gammal mobiltele att sälja? T39 alt. 8310

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
EDIT! Det verkar som jag fått tag i telefon nu! Så ligg lågt ett tag, det verkar ha löst sig :)

Hej! Eftersom jag förbrukar ett par telefoner om året, så var det dags igen. Har ingen aning om när jag tappade den, har inte sett den på flera dagar, letat ihjäl mig. Har precis beställt nytt simkort, behöver en telefon :)

Jag söker Ericsson T39 eller nokia 8310. Även 6510!
Har ni någon sådan liggandes till ett bra pris, som inte ser ut att vara överkörd av en traktor, så är jag intresserad. Vill ha så bra skick som möjligt!
nokia_8310.jpg
ericsson-t39.jpg

Last edited:
Varför en gammal? Varför inte en ny med massa onödiga funktioner istället?

Alm skrev:
2189321 Varför en gammal? Varför inte en ny med massa onödiga funktioner istället?

ska personen ifråga förbruka ett par st nya med massa onödiga funktioner så blir det nog en ganska dyr hobby.
Jag lider av samma problem som han, och eftersom folk i min omgivning byter telefoner för att dom kan och inte för att dom måste, så blir det också ganska billigt att köpa deras "gamla skit telefoner" för nån hundralapp.

MVH
Gilde

Gildemeister skrev:
2189441 ska personen ifråga förbruka ett par st nya med massa onödiga funktioner så blir det nog en ganska dyr hobby.
Exakt :) Sen för det andra så gillar jag retro telefoner helt allmänt! Färgkärmar blir knappt synbara i soljus heller. Vill man ringa o skicka sms, är de gamla telefonerna super! Dessutom är de små o snygga.

Söker fortfarande telefon :4skrika har fått erbjudande om att låna en sleten, men jag är sugen på de 2 ovanstående telefonerna!

Har en T39 som är så gott som ny, helt nytt batteri också. Dock är den på Engelska med senaste firmwaren. Inte en repa typ. Kan fixa bild om du vill ha.

Vad kan du tänkas ge? Har legat orörd i ett bra tag.

Som vanligt, kolla eBay. Den här säljaren t.ex., säljer nya T39 med startbud från en engelsk pence. Kollar man tidigare auktioner verkar telefonerna gå för första budet så det enda man betalar blir den (iofs skitdyra) frakten, 23£. Kan vara värt att kolla upp iaf. :)

henlin skrev:
2189921 Som vanligt, kolla eBay. Den här säljaren t.ex., säljer nya T39 med startbud från en engelsk pence. Kollar man tidigare auktioner verkar telefonerna gå för första budet så det enda man betalar blir den (iofs skitdyra) frakten, 23£. Kan vara värt att kolla upp iaf. :)
Jag är en kär ebay användare. Sist jag köpte "gammal" telefon, men skulle vara ny, var det en använd telefon med fake-skal. Höll en vecka. 800kr åt skogen.

Detta var ändå av en stor ebay-användare. Boxen var som en rysk ägg-kartong med manual som var kopierad i världens sämsta kopiator.
Och denna snubben krängde telefoner som fasen...

Köper "svenskt" den här gången, det rör sig inte om så mkt pengar...

Länken din skickade var av samma typ som min "A Brand New Factory Refurbished Ericsson T39m" Alltså omgjord gammal tele, satt på nytt skla o sålt den som "NY"

Last edited:
Ah, det lär en att inte tipsa om sådant man inte provat själv, tur att du visste vad det handlade om så du slapp bli lurad (igen). Har kollat lite efter just T39 själv för att ha som extratelefon, nu vet jag iaf vilken typ av säljare jag inte ska handla av, tackar för informationen.

FreddaAbborre skrev:
Men som sagt, har inte hadlat med dem, men det är en svenskar iaf.
Blocket kan du kika in oxå..
Kollat både tradera o blocket. Är lite less på att bjuda o vänta på nått man helst vill ha direkt...
Har även kontaktat några blocket annonser, utan svar...
Tänkte att nån här skulle ha nån tele liggandes. Har fått ett par mkt bra pm! ;)

Twister skrev:
2189833 Har en T39 som är så gott som ny, helt nytt batteri också. Dock är den på Engelska med senaste firmwaren. Inte en repa typ. Kan fixa bild om du vill ha.

Vad kan du tänkas ge? Har legat orörd i ett bra tag.
Pma mig med bild och ge mig ett bra pris!

Jag har en jävligt schysst Nokia 1611 liggande. Köp den! Hel cool. Min första mob. Den har badat tre ggr men funkar perfa! Och vid behov kan den användas som hammare! P.S den är stor som en svullen flodhäst!

Bifogat

• 1611.jpg
    1611.jpg
    14.3 KB · Visningar: 217
Rikkard skrev:
2190455 Jag har en jävligt schysst Nokia 1611 liggande. Köp den! Hel cool. Min första mob. Den har badat tre ggr men funkar perfa! Och vid behov kan den användas som hammare! P.S den är stor som en svullen flodhäst!
Hehe riktigt SÅ retro tänkte jag inte bli :D

lilltryne skrev:
2190475 T100 är en gammal telefon som är jäkligt liten och helt ok. Jag har en sån gammal som ligger i byrålådan o samlar damm. Såg att det fanns några på blocket för en billig penning oxå:
http://www.blocket.se/vi/8070103.htm?ca=15_s
Faktiskt haft en T100. Höll en vecka, lagad, höll 4mån, slängde den :)

Väntar på lite svar från diverse Pm o mail, men än är jag öppen för telefonköp!

Nu har jag fått tag i en telefon iaf, som skall skickas idag! Varit utan mobil en vecka... Ganska skönt faktiskt, tror inte jag ska börja använda den när den kommer ;)

Vem vet, kanske inte dröjer länge innan jag behöver en telefon till :) Tack för all er hjälp! Sporthoj är dä skit!

morecore skrev:
2191195 Nu har jag fått tag i en telefon iaf, som skall skickas idag! Varit utan mobil en vecka... Ganska skönt faktiskt, tror inte jag ska börja använda den när den kommer ;)

Vem vet, kanske inte dröjer länge innan jag behöver en telefon till :) Tack för all er hjälp! Sporthoj är dä skit!

Har en 8310 liggandes tills nästa gång din telefon går sönder :tungan

Xyron skrev:
2191698 Har en 8310 liggandes tills nästa gång din telefon går sönder :tungan
är den i bra skick? Vill du ha ett par hundralappar för den? :)
maila bild isf till: dajonas@hotmail.com
Bäst att samla på sig ett lager :hihi

Fick iaf tag i en 6510 i superskick för 300, snart kan man ringa igen :D

morecore skrev:
2191896 är den i bra skick? Vill du ha ett par hundralappar för den? :)
maila bild isf till: dajonas@hotmail.com
Bäst att samla på sig ett lager :hihi

Fick iaf tag i en 6510 i superskick för 300, snart kan man ringa igen :D

Kan ta en bild på den när jag kommer hem, jobbar till 18.00 :4skrika
Enda negativa är att batteriet inte är vad det borde vara..

Xyron skrev:
2193266 Kan ta en bild på den när jag kommer hem, jobbar till 18.00 :4skrika
Enda negativa är att batteriet inte är vad det borde vara..
Kan man joba på en lördag? :hihi
Det kanske är samma batteri som min 6510 som jag väntar med posten. Funkar den och är billig så klarar jag mej med 1 batteri. Går väl annars få tag på för 150 spänn

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg