Gammal hoj att se ut som ny?

ja det är ju inget fel på ditt självförtroende precis. Men du kanske vill kliva ner från din höga pedistal och joina oss andra :tuttar

hehe :gnissla
nej då, köra hoj det slår då tamme fan det mesta på fingrarna, när både sex & en rikti fylla ligger i lä då måste det jue tamme fan va d bästa som finns.

lycka till & hoppas du hittar en trevlig hoj, som HELST ska ligga ett tag under kniven & skaparglädjen. vem vill åka en orginal r6 när man kan bygga en unik lite äldre hoj:yoparty
 
Är det plasten som är det viktiga på en hoj :va Varför inte välja hoj utifrån motorkaraktär, chassi och körglädje? Om sen hojen samtidigt är snygg så är det ju en bonus. (mina 2cent)
 
Du kan ju kolla på en ZX12R -01 som jag har till salu Tjejfärgad och allt ( hmm jag lackade den så för att jag själv tyckte det va snyggt :huvet )

Vit med lila pearl :tummenupp

P.S Finans kan ordnas :pannkyss

www.kimsmc.se

Men om du vill bygga lite själv så har jag ett objekt som jag tänkte ha själv att leka med en CBR900RR- 96 mattsvart med bulig tank och Fat bar styre och streetfighter look
Ser för dj... ut men går skapligt och är nybes utan anmärkning om du är en riktikgt cool brud kan nya is däck ingå till den :yoparty
 
Vi är ju samma årsgång o ja har hyffsat med pengar så vi kan gifta oss o köpa ett par matchande hojjar o åka land o rike runt ;]
 
Tackartackar! :) Jo, motorn måste ju matcha utseendet :tummenupp Och gärna lite till. Övermotoriserade grejor är bra för hälsan. Hehe, knäskrapa som passagerare är fint :hihi


Sen att den låter som en fet GP hoj gör ju inte saken sämre...:yoparty
(Tänker på rullen du hade upplagd nånstans)
 
Köp en äldre bra hoj och ge dig ut på favoritvägen så ska du se att du glömmer alla tankar på plast och konstigt formade baklysen.
Sen när du har råd köper du drömhojen!
 
Ett jävligt bra exempel på att det sällan blir speciellt bra att byta kåpor på en äldre hoj. Klart, smaken är som baken men jag tycker inte det blir bättre bara för att man byter ut röven på en gammal cbr 900 till en nyare 954a tex. Det lirar ju inte då!
Lahi´s hoj ovan är jävligt bra iofs men det finns ju endå en massa saker som skvallrar om att det är en gammal hoj. Svingen tex är ju rätt ful, ramen oxå och gaffeln. No hard feeling Lahi. Jävligt ball hoj!
Det är inget fel med att åka en äldre hoj. Jag tycker många äldre hojar är skitsnygga. Man måste bara lära sig tycka om dom.:tummenupp

exakt! När blev det poppis med arslen som lutar svagt neråt? Säkert ett jäkla jobb men när originalet är en av de snyggaste hojar som producerats så undrar man....varför?:va
 
Se om jag fattar rätt
inte senare än 90 tal och prisklass på hojen runt 20.000-30.000 annars kan jag lika gärna vänta till nästa år och köpa en ny hoj.

om du undrar hur nya kåpor jag vill använda så beror dte väl lite på de olika märkena men runt 99 och uppåt.

Vad är det för fel på en ZX6-R från 95-97? Ligger ungefär i den prisklassen och ser helt ok ut. Till exempel. Finns ju andra också men tog det bara som ett exempel.

Eller så köper du en gammelhoj från 80-talet och kör classic style :tummenupp
 
Sen att den låter som en fet GP hoj gör ju inte saken sämre...:yoparty
(Tänker på rullen du hade upplagd nånstans)

Wohoo, då är det inte bara jag som tycket det! :tummenupp Jag gillar ljudet väldigt mycket, och ibland brinner det i den lilla rörstumpen också :)
 
Går det att fixa fräschare kåpor från de nyare modellerna och sätta fast de på en äldre hoj? Eller finns det något annat sätt att få hojen att se fräschare ut?:va
jag e svag för perfektion.... Men jag antar att byta ut lysets form kan vara rätt så knepigt??
jag är lite mer ute efter... ja kort och gott den lite vassare looken.
Du kan sluta leta :)

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=51392&d=1086009575
 

Veckans bästa :tummenupp :D

du såg min bild och visste att den och jag skulle bli ett :rolleyes:

tror inte det.....hojen är ju fin :D

Istället för att flirta till sig en plats på någons bönpall kan du väl jobba istället och snabbt tjäna ihop till en fin mc och vips så är alla dina problem ett minne blott.

Det var kvällens sista beställning :huvet
 
Veckans bästa :tummenupp :D



tror inte det.....hojen är ju fin :D

Istället för att flirta till sig en plats på någons bönpall kan du väl jobba istället och snabbt tjäna ihop till en fin mc och vips så är alla dina problem ett minne blott.

Det var kvällens sista beställning :huvet

jag jobbar för fullt, är inte precis lat så en egen hoj blir det. dock kasnke nästa år då jag har råd med en ny.
 
Jag ska ta hojkortet nu till sommaren och vill väl inte lägga ut så mycket pengar på just första hoj köpet.
Mitt problem är dock att de gamla hojarna är så ruskigt fula så min fråga är:

Går det att fixa fräschare kåpor från de nyare modellerna och sätta fast de på en äldre hoj? Eller finns det något annat sätt att få hojen att se fräschare ut?:va

Jag behöver verkligen hjälp med detta!!


Äldre Gixxer 750 och 1100 kan man byta till smäckrare bakdel, kanske kosta på snyggare kåpor fram(krashkåpor) som man lackar lite snyggt:tummenupp .
En sådan 750 kan man få tag i för 12 000-20 000 kr.

Ellerl köp en lite nyare hoj (99-01)för den prisklass som är lite skadad, laga den och du har en fräsh up to date hoj, annars har du ett otroligt urval av hoj i just 20 000-30 000K.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top