Gammal 2-takts racer skall trimmas

• Thread starter Thread starter JJ
  • Start date Start date

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Fick hem min Hondaline 300r topend kit till min Atc igår. Helt nydonad av Flotek i Usa http://www.flotekperformance.com/ Nyborrad , agressive trail portad, deck moddad för att kunna köra Trx250r BigBore kolv(som går att få tag i) Wössner coatad smidd kolv med följde. Toppen slipad för det nya decket. Skall bara måla upp den lite. Ska bli kul att testa.

Bifogat

• 001.JPG
    001.JPG
    132.5 KB · Visningar: 443
  • 009.JPG
    009.JPG
    184.5 KB · Visningar: 214
  • 010.JPG
    010.JPG
    115.6 KB · Visningar: 219
Inte många som va intresserade av den här heller, kanske fel forumdel. Ingen som lagt märke till motorkåpan på första bilden i första posten?

Bifogat

• 015.JPG
    015.JPG
    105.8 KB · Visningar: 268
  • 007.JPG
    007.JPG
    108.2 KB · Visningar: 219
Fränt bygge, jag hade en trike-swamp bike för många år sedan, lika roligt som farligt, den stela bakaxeln ger intressanta köregenskaper, många vurpor blev det... aj :död

Fränt bygge, jag hade en trike-swamp bike för många år sedan, lika roligt som farligt, den stela bakaxeln ger intressanta köregenskaper, många vurpor blev det... aj :död
Haha! Ja dom blev ju totalförbjudna 87 av en anledning. Trike produktionen stoppades hos alla tilverkare och quadarna tog över. Den här har en 3tum+ förlängd CalFab alusving och 5tum+ bredare Nasa axel, så den är riktigt stadig faktiskt.

Inte många som va intresserade av den här heller, kanske fel forumdel. Ingen som lagt märke till motorkåpan på första bilden i första posten?

Nej den missade jag helt, men nu när du pekar på den så. Fan, kaxigt, i samma division som HRC. Me like. :)

Haha! Ja dom blev ju totalförbjudna 87 av en anledning. Trike produktionen stoppades hos alla tilverkare och quadarna tog över. Den här har en 3tum+ förlängd CalFab alusving och 5tum+ bredare Nasa axel, så den är riktigt stadig faktiskt.
Sjukt rolig att köra, man kunde dra feta långa uppställ på grusvägarna så länge man hade driv, tappade man hjulspinnet och fick fäste i kurvan så var vurpan ett faktum, hade alltid ett lager extra bromsgrepp på hyllan.

Är en komplett föredetta MugenPower 360 racer. Förutom att cylindern förmodligen havererat någon gång under årens lopp. Blockhalvorna borrade för 360kittet, veven viktjusterad för den 13,5mm större kolven. Orginal 250 = 70mm Mugen 360 = 83,5mm. Bara specialdelar på hela triken.

Så här ser en Mugen 360 ut. Fick man tag i en sån skulle den va komplett igen. Men dom är helt omöjliga att ro hem. Dyker upp på Ebay ibland och brukar gå för upp till 2000$ och då i behov av omplätering och reparation.

Bifogat

• 100_1642.jpg
    100_1642.jpg
    99.1 KB · Visningar: 251
Last edited:
Hej:)

Fanns det någon mjukare model av ATV Honda?
Jag prov körde en på 80 talet hos en lokal handlare,Tum
gas hadde den.
Var den 4-takt montro?

Ja fanns många olika 4-taktare. Atc200sx, 350sx, 250es BigRed och många barnvarianter 70-175cc. Dock så verkar BigRed arbetsmaskinen va den som såldes mest i sverige.

Fan vad coolt!:yoparty Var nära att införskaffa en liten variant av en sån där (minns inte ens vad det var för en, men det var väl nån 80cc motor eller så. Stod längst in i hörnet på lokala mc-handlaren) när jag var yngre men det blidde tyvärr inte så... Stenhårt projekt, jobba på!:tummenupp

Last edited:
Är dessa olagliga? Vill ha en jue.

Har lite kunskap med 3 hjulingar :).

*/ ?>
Back