Gamle Svarten

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
hade en sjuk dröm om dig natten till i går, kommer inte ihåg direkt några detaljer men, på något sätt var du jävligt levande! (och så där lagom full i fan, som bara du kunde vara;)) och jag var ruskigt förbannad på dig för att du hade lyckats blåsa oss alla så totalt och tom. fejkat din egen begravning........! tog en lång stund när jag vaknade att inse att det bara var en dröm...... grubblade över varför den drömmen dök upp och varför den var så verklig, (kommer nästan aldrig ihåg att jag drömt något speciellt) berättade för frugan som efter en liten stund konstaterade att det var DEN natten......... för 6 månader sen som du försvann för oss:(
saknar dig som fan gubben, om ni har någon typ av tidsräkning där du är nu så ha det bästa goda nya år det går!.....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Idag körde vi ut till din egna lilla plats i skogen, fin skylt på trädet och många presenter vid stubben, saknar dig din gamle uv.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Såg först nu att svarten hade gått bort :(
Hade ett par fina dagar på gotland ring med dig och gänget. Skönt om dig där du är.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Satt senast igår och snackade med en hojpolare om dig och Mårten som båda gick bort på bogan med bara en månads mellanrum..

Har fortfarande inte lyckats ta bort ditt nummer från mobilen... löjligt, jag vet...men på nåt sätt känns det som att hedra dig att ha kvar det

Kram där du nu är:krama
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Idag är din födelsedag.......45 år.....hoppas du har det bra där du är........vi saknar dig här hos oss......
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Grattis Jocke,,,
Hoppas du har det bra där du är och får äta en massa tårta,.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Vissa personer träffar man bara kort i livet men minns dom ändå starkt i evigheter efteråt. Du var en sån person!

Hoppas du har de bra var du än är!
 

jenny_

www.potatoesmc.com
Gick med
25 May 2007
Ort
sollentuna
Hoj
r6 -03 +gubbens ktm 690 smc
saknar dej massor..vi va ute å satte ljus på bogan i går på din födelsedag å bara så du vet så använde vi inte blinkers en enda gång när vi åkte hem..kram..
 

Dr.Bike

Guest
Nu drar säsongen igång...
Var ute i Lördags som var, drog förbi "din" plats Jocke. Stannade, funderade en stund.
For hem till Turbo Andersson sen - vi tre var ju de sista som sågs där, uppe på Honda-Center när han bänkade din hoj, och det var sista gången jag såg dig i livet.
Han bänkade min hoj nu...
Tanken svindlar, och man får perspektiv.

Ha det bäst Faffa/Gamle Svarten/Jocke.

Till alla: Kör snyggt!
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
...åkte också förbi din ödesplats idag, likaså Mårtens... usch jag klarar knappt av att köra Bogan längre.. blir helt stel i kroppen och rädd när jag kör där.

Kram på dig där uppe:krama
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
En extra tanke till dig idag Jocke........11 månader.....det är onsdag o hojkväll........snart är det Gotland......du kommer saknas!:krama
 

Dr.Bike

Guest
Jadu "Svarten" var man ser sig omkring, var man går finns spår efter dig.

Jag var ute och åkte häromsisten och en av de som var med har en gixxer 750.
Så efter lite snackande och resonerande visade det sig att detär DIN gamla hoj!
Och den har varit i min vård ett tag nu, och jag tog ut den på en väg jag vet att du kört, och vred ur den lite så som du skulle ha gjort.
Nu, med denna nya vetskap om att det är din hoj, ska jag närma mig den hojen med mer aktning och vördnad än tidigare.

Jag KÄNDE nämligen att det var nåt speciellt med den hojen...

Din spirit lever kvar.
 

blizzy63

blizzy63
Gick med
28 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
honda lead 110cc
Vila i frid Jocke...
Jag hade förmånen att få träffa dej flera gånger tack vare Jens.
Jag upplevde dej som en fin kille och det kändes som vi hade känt varann längre än vi hade.......
Kortet tog jag när du jobbade och kom förbi för att du va fikasugen.
Saknaden är stor,vi hör inte "tutet" längre från rotebroleden,men du finns inom oss....
 

Bifogat

  • Bild 190.jpg
    Bild 190.jpg
    200.1 KB · Visningar: 963
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top