Gamla Sällskapsspel(Mastermind och Othello)

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Nu är det så att jag har köpt mig ett grymt snyggt spel, kallat Arlac Trimula.. verkar vara från 70-talet. Jag letar efter fler sådana spel som jag skall ha i min lya på en hylla sidan om min 70-tals soffa från Ikea. Så jag letar efter någon som vill kränga Mastermind och Othello(måste kolla i morsans skafferi först). PM:a om ni vill bli av med ngt!!!!! :banana

Om ni har andra tips på snygga och coola 70/80-tals spel så posta namnen här i tråden. :)

Taggar på förhand! :Bugar

Grymt att ha det bara för att det ser ballt ut. Det ska jag med göra tror jag.
Har Mastermid men spelar det faktiskt då och då med farsan... Börjar kunna grymt mycket om Sovjetunionen nu.

Stop thief är ett gammalt höjdarspel. :tummenupp
Man jagar en osynlig tjuv med hjälp av en liten "dator". När man knappar in på "datorn", så hör man hur tjuven springer eller åker tunnelbana :tummenupp

Josafan skrev:
Om ni har andra tips på snygga och coola 70/80-tals spel så posta namnen här i tråden. :)

Taggar på förhand! :Bugar

Labyrintspelet skulle väl göra sig bra i hyllan, kanske bredvid "kuben"?

/ Johan

Nya bondespelet (original edition :hihi ) vore något för dig att ha samt "Finnans". Jägersro var även det ett riktigt sunkigt 80-tals spel.
"Dragster" är en garranterad stämmningshöjare på fester. Ett spel som går ut på att knäppa iväg en kula med hjälp av en gummiflärp så att den rullar iväg och föser ner miniatyrdragsterbilar. Försten som fått ner sina fyra bilar vinner.

Det var tider det.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...