Gamla omslags bilder till tidningen *Bike*?

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Hej till middagen fick jag veta att min Mor figurerat som omslags flicka på tidningen Bike under tiden 1979-1984 någon gång :D ..

Dock hade hon inte kvar tidningen eller bilden :tummenner

Nu undrar jag om någon veteran har tidinigen liggande? Hon skulle tydligen haft röda hög klackade läder stövlar, röda skinn byxor och solglas ögon :gnissla

Eller så kanske någon vet var det finns arkiv med gamla omslags bilder till tidningen? Vill ialf se bilden och skulle va grymt kul om någon kunde snoka reda på den, lr ge tips på var den finns!:)
/Leo​

:D
Hej till middagen fick jag veta att min Mor figurerat som omslags flicka på tidningen Bike under tiden 1979-1984 någon gång :D ..

Dock hade hon inte kvar tidningen eller bilden :tummenner

Nu undrar jag om någon veteran har tidinigen liggande? Hon skulle tydligen haft röda hög klackade läder stövlar, röda skinn byxor och solglas ögon :gnissla

Eller så kanske någon vet var det finns arkiv med gamla omslags bilder till tidningen? Vill ialf se bilden och skulle va grymt kul om någon kunde snoka reda på den, lr ge tips på var den finns!:)
/Leo​

Jag tog MC-kort 1977 och har en samling tidiga tidningar, blev nyfiken och kollade i "Bike"-samlingen...
Av årgångarna 1979-83 kom det ut 29 nummer och av dom har jag 24 stycken, 1979 startade tidningen och då kom det ut 5 nummer, resterande år kom 6 nummer per år.
År 1984, 1985 och 1986 kom det ut 11 nummer per år, ett dubbelnummer mitt i sommaren, av dessa årgångar har jag samtliga 33 av 33 utgivna.

När jag letade i dessa så hittade jag ingen med ett omslag som det du beskriver men väl detta från nummer 8 1984:

Bike_8_1984.JPG

Stämmer inte riktigt med vad din morsa berättade men hennes minne är kanske lite förändrat genom åren...:D

Jag har en kompis som jag bett kolla ifall han har dom tidningarna jag saknar i årgång 1981 och 1982 för att se om han hittar ett omslag som passar beskrivningen bättre...

:D

Jag tog MC-kort 1977 och har en samling tidiga tidningar, blev nyfiken och kollade i "Bike"-samlingen...
Av årgångarna 1979-83 kom det ut 29 nummer och av dom har jag 24 stycken, 1979 startade tidningen och då kom det ut 5 nummer, resterande år kom 6 nummer per år.
År 1984, 1985 och 1986 kom det ut 11 nummer per år, ett dubbelnummer mitt i sommaren, av dessa årgångar har jag samtliga 33 av 33 utgivna.

När jag letade i dessa så hittade jag ingen med ett omslag som det du beskriver men väl detta från nummer 8 1984:

Bike_8_1984.JPG

Stämmer inte riktigt med vad din morsa berättade men hennes minne är kanske lite förändrat genom åren...:D

Jag har en kompis som jag bett kolla ifall han har dom tidningarna jag saknar i årgång 1981 och 1982 för att se om han hittar ett omslag som passar beskrivningen bättre...

Fan va bussigt :D Dock är det där fel ;)..

Fan va bussigt :D Dock är det där fel ;)..

Misstänkte det men det var det enda omslag jag hittade som var i närheten...

Min kompis kanske hittar rätt ex och då visar jag ett foto, annars fåtr du se vad utgivaren kan komma fram med.
Det vore maximal otur om det omslag du söker finns bland dom 5 nummer av 62 utgivna "Bike" jag saknar, men så är det ju, just det man söker saknas...

Misstänkte det men det var det enda omslag jag hittade som var i närheten...

Min kompis kanske hittar rätt ex och då visar jag ett foto, annars fåtr du se vad utgivaren kan komma fram med.
Det vore maximal otur om det omslag du söker finns bland dom 5 nummer av 62 utgivna "Bike" jag saknar, men så är det ju, just det man söker saknas...

Om det inte kan va så att bilden är tagen vid ett senare tillfälle. Morsan e född -58 och var runt 25 åt när bilden togs!

Om det inte kan va så att bilden är tagen vid ett senare tillfälle. Morsan e född -58 och var runt 25 åt när bilden togs!

Fått svar från Bajk ännu?
Min vän Jonas som har kompletta årgångar av Bike hittade inget som motsvarade din beskrivning.

Kan du skaffa mer precis tid eller kolla med morsan så att det verkligen var Bike och ingen annan tidning bilden var med i.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back