Gamla GP-bilder

Någon som har några sköna bilder på Gusten när han var ute i Europa?

Hittade faktiskt ett foto på nån som mycket väl kan vara Gusten i mitten på sjuttiotalet.
Har för mig att han körde i nåt gult/vitt ställ, och det verkar stämma på fotot.

Gusten.jpg

Läste vidare på sidan där jag hittade fotot.
Kan det vara rätt Leif Gustafsson som har flyttat till Florida och öppnat en plastfirma?
Jag bodde i Falkenberg på sjuttiotalet och tävlade i motocross.
Ofta satt man tillsammans med andra mc-åkare och fikade efter träningskvällar,
och jag minns Gustens berättelser från VM-tävlingar ute i Europa.

Startlista från Silverstone GP 1982.

6t02.jpg

Fler som körde Suzuki på den tiden än vad det finns hojar totalt nu i "stora" klassen! :näsblod

6t02.jpg

Fler som körde Suzuki på den tiden än vad det finns hojar totalt nu i "stora" klassen! :näsblod

Peppe Sjöström känner vi ju alla till men vem är nr 38 - Bent Slydal Sweden Suzuki ??? Har aldrig någonsin hört en svensk med det namnet nämnas i GP-sammanhang förut. Namnet låter mer danskt eller norskt i mina öron. Vad har han för historia, meriter m.m.? Vad gör han idag? Någon gammal räv här inne som kan sin GP-historia och som vill upplysa oss andra okunniga? Hur coolt som helst att ha stått på samma grid som Spencer, Sheene och de andra hjältarna, eller hur?

MVH Björn

Peppe Sjöström känner vi ju alla till men vem är nr 38 - Bent Slydal Sweden Suzuki ??? Har aldrig någonsin hört en svensk med det namnet nämnas i GP-sammanhang förut. Namnet låter mer danskt eller norskt i mina öron. Vad har han för historia, meriter m.m.? Vad gör han idag? Någon gammal räv här inne som kan sin GP-historia och som vill upplysa oss andra okunniga? Hur coolt som helst att ha stått på samma grid som Spencer, Sheene och de andra hjältarna, eller hur?

MVH Björn

Känner inte heller till Bent så bra. Men tror han är från Norge från början men flyttade hit till Sverige och tävlade med Svensk licens. Hittade bilder på Bent på Pejers hemsida där han tävlar i SM mot Sjödal, Erik Lundin och Watz m.fl på Karlskoga 1980.

DE18%5E048.JPG

Detta var sista året som engelsmännen dominerade på Anderstorp (1981) Bilden köpte jag av Göteborgs Postens bildarkiv.Kom ihåg att det sket sig när dom skulle spela God save the Queen för Barry och han fick hålla tillgodo med The Winner Takes It All med ABBA :rodnar 144.jpg

Assen TT 1983. 200.000 i publik vilka var nästan helt ute på banan för att se sina hjältar!
1497658_432742473519129_608483004_n.jpg

6t02.jpg

Valentinos avlägsna släkting Seppo Rossi med nr 17 var med och körde.. :fyllisar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman