Gamla Däck !

Sucka

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
KTM rc8 och en knippe smått
Hallo
De senaste åren har mitt mc intresse nästan enbart bestått av ungarnas minimotoåkande ( jo har kört lite själv också) men i sommras gick det inte att motstå så jag gick o köpte en KTM Rc8 kul som attan, dessutom har man ju läst Mattias alster här på SH (riktigt kul läsning) blir man sugen på att ta fram SPn som stått nyrenoverad i garaget och som ingen vill köpa!

Till saken däcken är gamla säkert 5 år, funkar det att ta ut dom på banan
jag har däckvärmar och dom är inte så slitna män har väl torkat till !
Jag kör dessutom sakta! Vad tror ni, törs man åka då dom.

MVH

Peter

Jag ska ta en tur o fulåka lite så vi ser att det funkar !
sen barnvakt o jobb o ... vi hoppas på det.

Peter

Om du inte tänkte vinna träningen kan du nog åka på dem utan större bekymmer. Några lugna varv och rugga upp dem kanske. Kör bah.

Jajjamen, jag körde själv med halvslitna däck från 2005 senast nu på B-racet och det gick alldeles utmärkt. Först tre lugna varv, mest för självförstoendets skull, sen fullt. När jag kollade på dem efter 20 minuter var de hur mjuka och fina som hellst, gummit kavlades av och lämnade ett perfekt slitmönster. Dessa däck har verkligen inte hanterats med varsam hand. De monterades 05 och har legat på allt sedan. Hojen stod i varmgarge och bankördes 05 och 06, stod i kallgarage och gatkördes 07 och 08, och bankördes nu igen 09 på B-racet. Det gick ju förstås inte så fort men det räckte till 1.06-tider som bäst.

Stämmer in i kören ovan och säger kör bara.
Om du inte förvarat grejerna utomhus under vintrarna skall det funka.

Klart du skall börja köra med den igen.
Ja, jag vet att jag var en av de där dåliga människorna som inte köpte din hoj... F'låt. :gnissla
Du får en plats i Team Grön direkt om du börjar köra nästa år.

Last edited:
Stämmer in i kören ovan och säger kör bara.
Om du inte förvarat grejerna utomhus under vintrarna skall det funka.

Klart du skall börja köra med den igen.
Ja, jag vet att jag var en av de där dåliga människorna som inte köpte din hoj... F'låt. :gnissla
Du får en plats i Team Grön direkt om du börjar köra nästa år.

Jo nu har jag packat, hoppas det blir hyfsat väder bara !
Det gör inget att du inte köpte den de ska bli kul o köra istället.
Syns i morn.

Peter

Jo nu har jag packat, hoppas det blir hyfsat väder bara !
Det gör inget att du inte köpte den de ska bli kul o köra istället.
Syns i morn.

Peter

Mig kommer du tyvärr inte ha nöjet att träffa på träningen då ånkel doktorn inte tillåter det riktigt än samt en ny hjälm måste införskaffas plus att jag inte tycker hojen är snygg med silvertejp på ena sidan... :P

Baserat på ovanstående så kanske du kan lista ut vad som hänt? :D

Tock så kommer Johan från Team Grön vara där.

*/ ?>
Back