Galna svalor i garaget!

Svanen skrev:
2282046 :rofl

Morsan (Mjoo.. jag bor hemma..) gick bärsärk på mig förut när jag traskade ut med geväret i näven och tänkte lossa ett par salvor innifrån bilen upp mot boet så att dom skulle ramla ner så jag kunde knäppa dom små ungarna på backen. En efter en. Med rundkulor, inte spetsiga! Mohahaha!

Men som sagt, jag får knyta ihop mina lakan och hissa mig ner inatt.
Ta på mig mina nightvision googles, mitt mörkersikte, min 45kilos packning och vandra hela vägen ut till garaget och knäppa dom från marken istället.

Men jag har fått ihop hojen nu. Den gick bra, men vem fan bryr sig när man har svalor i garaget? Kan inte tänka på annat än dom där förbannade jävla inkräktarna! :4skrika
Lägg en fet burnout i garaget... Eller ta geväret. Den mås jäveln som väkte mig imorse dog av akut bly förgiftning och grov hjärnskakning. :hihi Men de vetefan om jag skulle klara att sjuta svalor. Svårt nog att avliva måsen en polare träffa i vingen..

Fan de dom säger i leon stämmer ju. Destu närmmare man kommer destu svårare blir det.

Ungefär något liknande hände mig, satt ute o mekade så fint med min bil ( ja vet men i alla fall), hade hissat upp skiten och låg in krvalad under för att fixa med avgassystemet.
Att tillägga bör att jag bor ute på landet och har en granne som borde ha :huvet ialla fall!

Denna granne har gäss, en hel helvetes massa, skiter så det luktar helvete och låter något fruktansvärt, han har dem ut på sommarn! varför vet ingen.

I alla fall när jag ligger och mekar som bäst får ja syn på att 2 av hans satans gäss rymt och traskar runt på vår gårdsplan... :mad: som fan springer jag bort till dem ger den ena foten, så den flyger en 2 m och den andra sticker... :hihi
Nöjd som fan går ja tillbaka till bilen fortsätter..

Men tro inte att gässen gett upp för det, denna gången står de precis vid mina fötter som sticker ut under bilen, kravlar mig ut snabbt som faen! Ser att den ena blöder, träffade tydligen för bra och de e sjukt aggressvia gör utfall o shit hela tiden. försökler av styra dem dock utan något vidare resultat.

ser då enbart en utväg, drar upp i huset plockar ut hagel-bocken i med 2 3:or

PANG PANG! :lol

sen hade grannen 2 mindre gäss och jag har mat i frysen :hihi

Dock skall tilläggas att ja fick en del samtal och skit av honom efteråt... Men att bli störd näör man mecker e det värsta...

rible123 skrev:
2283567 massa efterbliven text

Ööh, tycker du att det var roligt?

Jag hatar grannens katt, den ligger på min gräsmatta och fäller hår.
Borde jag sparka på den? Om den kommer tillbaka, borde jag skjuta katten då?

:kocko :kocko :kocko

Det brukar fungera att sträcka ut armarna och vifta för att demonstrera att man är störst.

Paradoxy skrev:
2283581 Ööh, tycker du att det var roligt?

Jag hatar grannens katt, den ligger på min gräsmatta och fäller hår.
Borde jag sparka på den? Om den kommer tillbaka, borde jag skjuta katten då?

:kocko :kocko :kocko

haha du e antagligen bara en mes som inte vågar göra dig av med skiten, men alla e vi olika...

rible123 skrev:
2283733 haha du e antagligen bara en mes som inte vågar göra dig av med skiten, men alla e vi olika...
Vem vet, din granne kanske är lika dan och gör sig snart av med sin skit(dig) :yoparty

rible123 skrev:
2283567 Ungefär något liknande hände mig, satt ute o mekade så fint med min bil ( ja vet men i alla fall), hade hissat upp skiten och låg in krvalad under för att fixa med avgassystemet.
Att tillägga bör att jag bor ute på landet och har en granne som borde ha :huvet ialla fall!

Denna granne har gäss, en hel helvetes massa, skiter så det luktar helvete och låter något fruktansvärt, han har dem ut på sommarn! varför vet ingen.

I alla fall när jag ligger och mekar som bäst får ja syn på att 2 av hans satans gäss rymt och traskar runt på vår gårdsplan... :mad: som fan springer jag bort till dem ger den ena foten, så den flyger en 2 m och den andra sticker... :hihi

Men tro inte att gässen gett upp för det, denna gången står de precis vid mina fötter som sticker ut under bilen, kravlar mig ut snabbt som faen! Ser att den ena blöder, träffade tydligen för bra och de e sjukt aggressvia gör utfall o shit hela tiden. försökler av styra dem dock utan något vidare resultat.

Dock skall tilläggas att ja fick en del samtal och skit av honom efteråt... Men att bli störd näör man mecker e det värsta...

Du springer fram till en gås som råkar gå på er gräsplan och sparkar den blodig. När den sen blir aggresiv så skjuter du den.... :dummer
Tur att det inte var grannens unge som gick på gräsplanen. Badboll. :kocko

Haha okej Rible123, så brutal är inte jag :lol
Däremot nästa år så kommer jag kunna göra en våromelett.

Nu har jag mekat färdigt, min lilla tvåtaktare kommer gå året ut utan problem :D :tomten :rolleyes:

rible123 skrev:
2283567 Ungefär något liknande hände mig, satt ute o mekade så fint med min bil ( ja vet men i alla fall), hade hissat upp skiten och låg in krvalad under för att fixa med avgassystemet.

Sök hjälp för fan.
Hur fan kan man va så jävla labil att man går fram och sparkar ett djur? Hade du gjort samma sak om de va nåns unge som vilsat bort sig?
Det är inte gässens fel att deras ägare skiter i dem. Däremot var det ditt eget fel att de blev arga.:fakta
Tur som fan att man bor långt bort från Lund, däremot är det trist att det inte finns några vittnen till händelsen(?)
Hur du kan tycka att du är ball för att du sparkat en gås blodig och sen skjutit den, det säger en hel del om ditt intellekt. :död

Svanen skrev:
2283873 Haha okej Rible123, så brutal är inte jag :lol
Däremot nästa år så kommer jag kunna göra en våromelett.

Nu har jag mekat färdigt, min lilla tvåtaktare kommer gå året ut utan problem :D :tomten :rolleyes:

Fåglarna kommer vänja sig vid dig, snart är ungarna ute och då plockar du ner boet och ser till att de inte bygger nått nytt nästa år.
Comprende?

Last edited:
Vad är det för sorts svalor? Har du bilder?

Vill bara förtydliga att jag tar avstånd från att skada djur i allmänhet och skjuta tamdjur i synnerhet. I mitt fall rörde det sig om vilda djur som av länsstyrelsen var klassade som skadedjur.

Rohlen skrev:
2284311 Vill bara förtydliga att jag tar avstånd från att skada djur i allmänhet och skjuta tamdjur i synnerhet. I mitt fall rörde det sig om vilda djur som av länsstyrelsen var klassade som skadedjur.

Problemet är bara att vissa av dom här betongbarnen aldrig sett en kanadagås eller haft en stuga/gård med strandtomt och tillhörande brygga.

rible123 skrev:
2283567 massa trams...

Ja jag måste säga att sparka ihjäl en gås låter inte så vettigt ?
Kunde kanske förklarat att grannen skulle hålla sina gäss i en inhägnad ?

En gås borde vara ganska lätt att skrämma iväg istället för att sparka ihjäl den ?

Twosaint skrev:
2284335 Problemet är bara att vissa av dom här betongbarnen aldrig sett en kanadagås eller haft en stuga/gård med strandtomt och tillhörande brygga.
Därför tror de att man ska sparka dem blodiga :rolleyes: (Och att det är ballt)

Kommer man så nära att man kan sparka en gås är den troligtvis tam och anade antagligen inte vad som komma skulle...
Fåglar skiter, precis som vi och hade ni inte toalett hemma så hade det blivit en redig hög på badrummet hemma hos er åxå :D , precis som kring fågelbon och andra ställen där fjäderfäna hänger, (Gelleråsen efter hårnålen t.ex. :D ).

Att skada djuren är bra jävla onödigt, de har inte en susning om att de inte får va på sjötomten, upp med en fågelskrämma/hund eller dylikt..

Last edited:
TinaTjejen skrev:
2284343 Därför tror de att man ska sparka dem blodiga :rolleyes: (Och att det är ballt)

Vi pratade om något helt annat där, nu missförstår du mig.

Jag quotade Rohlen, asså SH är helt otroligt när pöbeln är uppretad hugger dom på allt.

Twosaint skrev:
2284345 Vi pratade om något helt annat där, nu missförstår du mig.

Jag quotade Rohlen, asså SH är helt otroligt när pöbeln är uppretad hugger dom på allt.
Jag hugger inte på dig. Du missförstod mig med.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti