Galna svalor i garaget!

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Nu är det såhär att jag har ett jävla problem.

Ett grymt gäng med aggresiva svalor har satt ungarna i mitt garage, i en lampa i taket.
När jag skulle ut och meka idag gick det ganska bra, dom åkte in och ut men gav fan i mig och allt var frid och fröjd, tills en jävel började aggra och göra dykningar mot mig där jag satt bakom min hoj och så snällt gav fan i dom.

Jag satt kvar ett tag men sen började han göra inflygningar över garagegolvet och vek upp på andra sidan hojen. Livsfarligt.
Sen cirkulerade han i ca. 1 meter stora ringar 2 meter över mitt huvud, då sprang jag ut till bilen, där väntade 10 svalor till och alla cirkulerade så fint runt och över min bil, med mord i blicken.

Jag gick in och tänkte hämta luftgeväret och lägga mig i bakhåll men upptäckte till min fasa att skotten var slut, grannen har iof flera..

Så jag traskade ut igen men tamejfan, dom gav sig inte, så jag sprang in i garaget när det var tomt och stängde dörren.
Så, nu kunde jag meka lugnt i 5 minuter tills en liten fan kröp igenom en obefintlig springa och började skrika som en vilde och göra attackdykningar mot mig! Han var, utan att överdriva en centimeter, 2dm ifrån mitt ansikte!

Och nu sitter jag här och har litelite kvar att montera på hojen innan kvällsturen.. Vad ska jag göra?
Gasa ihjäl dom med bilen inne i garaget?
Skjuta dom med luftgeväret?
Eller finns det några enkla kurer mot svalor i garaget?

Helvete vad irriterande.. :4skrika

Eld kanske är att överdriva, men rök?

Iofs så vet jag inte om det är att rekomendera att tända en liten brasa i sitt garage, eller om man kan få tillräckligt med rök för att fåglarna ska dra utan att skada garaget.

Fan, rök kanske var en kass idé :tungan

Jag sitter och är avis på ditt garage jag....
Men det är väl bara att ta på dig hjälmen och fälla ner visiret nästa gång du skruvar? :D
//Tobbe

tobbeviking skrev:
2281761 Jag sitter och är avis på ditt garage jag....
Men det är väl bara att ta på dig hjälmen och fälla ner visiret nästa gång du skruvar? :D
//Tobbe

Fåglar är ohyra med fjädrar, hatar dem nåt fruktansvärt mycket, dock trist för de söta ungarna om du avlivar alla gamlingar, du skulle ha visat var skåpet ska stå redan när de flyttade in! :gnissla

Rohlen skrev:
2281808 Fåglar är ohyra med fjädrar, hatar dem nåt fruktansvärt mycket, dock trist för de söta ungarna om du avlivar alla gamlingar, du skulle ha visat var skåpet ska stå redan när de flyttade in! :gnissla

Ja, du har rätt!
Nästa år kommer jag krossa äggen och spraya Antifågelkors på sörjan.

Jag tog mig ut i garaget vilket fall nu, men jag släpade med mig tre hundar som fick roa sig med fåglarna. Ingen dog av fjäderfäena men dom gav fan i garaget iallfall.
Nu är det bajs i verkstan också :huvet

Imorgon är det krig.

Låt dom vara - efter ett tag blir dom vana med dig och du blir en i familjen.

Lägg nåt under bo och ev annan plats som de sitter på för de bajsar nåt otroligt för sin obetydliga storlek.

Svalor käkar en massa insekter och förtjänar uppskattning för det.

Svanen skrev:
2281812 Ja, du har rätt!
Nästa år kommer jag krossa äggen och spraya Antifågelkors på sörjan.

Jag tog mig ut i garaget vilket fall nu, men jag släpade med mig tre hundar som fick roa sig med fåglarna. Ingen dog av fjäderfäena men dom gav fan i garaget iallfall.
Nu är det bajs i verkstan också :huvet

Imorgon är det krig.

Krig är enda lösningen, kanadagässen i stugan fick äta bly, sedan åt jag dem :hihi
De andra förstod vinken, tills i år...

Jag blev jagen av måsar idag. Måsungarna sprang runt på parkeringen där min bil stod. Måsarna anfaller och skriker som tokar. Läskigt det där.
Sprang in i bilen väldigt kvickt.

SSB skrev:
2281955 Visa att några Svalor inte kan sätta Svanen på plats.

:rofl

Morsan (Mjoo.. jag bor hemma..) gick bärsärk på mig förut när jag traskade ut med geväret i näven och tänkte lossa ett par salvor innifrån bilen upp mot boet så att dom skulle ramla ner så jag kunde knäppa dom små ungarna på backen. En efter en. Med rundkulor, inte spetsiga! Mohahaha!

Men som sagt, jag får knyta ihop mina lakan och hissa mig ner inatt.
Ta på mig mina nightvision googles, mitt mörkersikte, min 45kilos packning och vandra hela vägen ut till garaget och knäppa dom från marken istället.

Men jag har fått ihop hojen nu. Den gick bra, men vem fan bryr sig när man har svalor i garaget? Kan inte tänka på annat än dom där förbannade jävla inkräktarna! :4skrika

rigga upp en glasskiva ovanför dig nästa gång du går ut och mekar :crash

ta med ett tennis racket ut i garaget o öva svingar på flygfän :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma