Kom på att jag faktiskt har en mer än mopperelaterad historia...
Det begav sig på det glada 90-talet när man var inne och servade sin Ducati Paso 750 på Biscaya Motor. Medan hojen servas tyckte Pantah att jag borde provköra en 900SS för att fördriva tiden, sagt & gjort, ut baxades den ur butiken och ut på vägen for jag. Jag hade fått lite ansvisningar och uppmaningen att försöka hålla mig ute nån timme så jag körde på, hittade ganska fina kurviga vägar och höll ett relativt jämnt och faktiskt lagenligt tempo.
När man varit ute en halvtimme började man nästan skämmas och när jag kom ut till närmsta större väg vände jag kosan åter mot Hol. Tempot ökade en aning och till slut höll man relativt god fart. Passerar då en kontrollplats där Polismakten staffat upp ordentligt med både bilar och hojar samt all tänkbar mätutrustning för dagens aktiviteter. Såg ett par blink i backspegeln men de verkade inte hänga på, de insåg väl att de inte skulle komma ifatt. Åkte åter till butiken och rullade in på gårdsplanen och möttes av Pantah som flinar ordentligt, "Jasså det gick lite fort kanske?", kan bara hålla med och stänger av motorn. Dock fortsätter mullrandet och då förstod jag vad han menade, strax ovanför oss hänger farbror blå i helikopetern
Traskade med hjälmen på in i butiken och tog en kaffe, ett par minuter senare rullade det in en bil på gårdplanen, kollade raden av hojar som stod utanför men inser att det npg inte är nån större idé och åkte iväg.