Galjar

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Var köper man riktiga galgar?

Trä, rejäla, inga trådgalgar eller 5mm tunna ihoplimmade träbitar, utan riktiga grejjor som tar väl hand om dina skjortor och kostymer.

Ikea hade en serie som var bra, men de verkar ha slutat.

Last edited:
Jag gillar alla i den här tråden, men ffs, inga 5mm ihoplimmade träbitar. De på Ikea är skräp och tar livet av en sjysst skjorta på nolltid.

Plåtis är fruktansvärt rätt ute. Nån som sprungit på nåt liknande i svedala, annars blir det till att nätshoppa.

Jag gillar alla i den här tråden, men ffs, inga 5mm ihoplimmade träbitar. De på Ikea är skräp och tar livet av en sjysst skjorta på nolltid.

Plåtis är fruktansvärt rätt ute. Nån som sprungit på nåt liknande i svedala, annars blir det till att nätshoppa.

Jag har haft såna galgar i flera år, och de har då aldrig tagit livet av varken någon eller något! :rolleyes::tungan

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40115122

Verkar finnas i lager också. Åk och handla, IKEA på en lördag är varje mans dröm.

Fast han ville ju ha "riktiga" galgar som inte förstör skjortor och kavajer.

Känner igen problemet. Ikea-galgarna är ok till det mesta, men skjortor och sånt blir "ful-hängda" på dem :(.

Jag har hittat bra galgar på design/inredningsbutiker lite då & då. Är typ där man får leta om man inte ska köpa Georg Jensen där galgen kostar som skjortan man vill hänga på den.

Fast han ville ju ha "riktiga" galgar som inte förstör skjortor och kavajer.

Känner igen problemet. Ikea-galgarna är ok till det mesta, men skjortor och sånt blir "ful-hängda" på dem :(.

Jag har hittat bra galgar på design/inredningsbutiker lite då & då. Är typ där man får leta om man inte ska köpa Georg Jensen där galgen kostar som skjortan man vill hänga på den.

Okej, jag kan erkänna att jag aldrig hängt just skjortor på de.

Okej, jag kan erkänna att jag aldrig hängt just skjortor på de.

Men ALLT är så enkelt och billigt för tjejer. Kläder kostar 149 pix, kan knögglas ned i en låda och är snygga om ni suger in magen och har push-up.

Att hitta en riktigt snygg skjorta kräver ju fan semester, och kostar som en semester när man väl hittar den också :(. Dessutom blir saker förstörda om man tvättar/hänger/viker/torkar/använder dem fel.

Fan va enkelt det varit med lite mens, in med en bomullstuss för 4,35:- och så är det klart! :D

Men ALLT är så enkelt och billigt för tjejer. Kläder kostar 149 pix, kan knögglas ned i en låda och är snygga om ni suger in magen och har push-up.

Att hitta en riktigt snygg skjorta kräver ju fan semester, och kostar som en semester när man väl hittar den också :(. Dessutom blir saker förstörda om man tvättar/hänger/viker/torkar/använder dem fel.

Fan va enkelt det varit med lite mens, in med en bomullstuss för 4,35:- och så är det klart! :D

Jag byter gärna! :tummenupp

Plåtis är fruktansvärt rätt ute.

Jag är alltid rätt ute.:tummenupp

Dyra, absolut, men vad kostar det att köpa en ny kostym/kavaj när den blivit förstörd av skitgalgar? Nu är det ju dessutom ett bra läge då dollarn är snuskigt låg.

Du kan tacka mig sen. Det är lugnt.

En bekant till mig som syr om kläder åt folk brukar klyva plastflaskor och häfta fast en halva på vardera sidan på en billig trägalge, på så sätt får galgen "axlar" och skjortorna hänger som dom ska på galgen..

Det gör hon alltså för att se hur skjortan ska hänga på folk när hon ändrar dom.

Kolla sy-tillbehörsaffärer, dom borde ha färdiga såna galgar...

Se där, idag lärde jag mig något nytt. Galge betyder tecknade nakna småtjejer på japanska.

Testa en bildsökning på google så får ni se.

Men hitta en i svedala för 1700:- :näsblod

Se där, idag lärde jag mig något nytt. Galge betyder tecknade nakna småtjejer på japanska.

Testa en bildsökning på google så får ni se.

Men hitta en i svedala för 1700:- :näsblod

Det spelar väl ingen roll vad man har för sökord när man gör en google bildsök förr eller senare blir det tecknade bilder på japanska småtjejer...

Fy fan...

Gå runt bland butiker som har vettiga kläder och fråga om du kan få köpa ett gäng vettiga galgar. Kanske inte spelar någon roll att de inte är handsnidade av en 14-årig kastrat i något utrotningshotat regnskogsmaterial, lackat i 5 lagers epoxiklarlack.
Kolla tradera kan ju vara ett annat alternativ.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT