Galet trött?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ja, som rubriken lyder.... Jag är så sjukt jäkla trött, så det är helt vansinnigt... Jag orkar inte vara vaken en hel dag på jobbet, utan måste ta minst en powernap om dagen, helst fler, eftersom jag knappt kan hålla ögonen öppna. Att jag är vaken så här sent idag är ett mirakel... Jag vaknar knappt av min väckarklocka längre, i annat fall vaknar jag av enbart vibration på mobilen.

Varför?

Har varit hos läkare och kollat värdena, de är bra. Läkaren säger bara "du är nog lite nere, det går över"....

Jaha.. Det är ju jättejobbigt att vara så här trött, och inte ens kunna vara vaken en arbetsdag. Kan lätt komma hem från jobb och stall kl. 18, och somna direkt, och sen knappt vakna av klockan på morgonen... Brukar bli lite seg i huvudet och nere på vintern, men inte så här... Känner mig inte mer nere än vanligt liksom, bara så sjukligt trött...

Fysisk aktivitet förutom stallet? Tvinga dig själv till att motionera och se om det hjälper, brukar funka för mig när jag inte håller igång för övrigt.
Vitaminbrist? Även om värdena är ok så skadar det inte att komplettera med enklare vitaminer.
Köp en sån där sollampa som Starstriker visade i "Det här köpte jag idag"-tråden, det sägs pigga upp.

Har också varit sjukt trött, dock järnbrist (borde väl dina tester sett?)

Blutsaft is-the-shit! :tummenupp

Pigg och tjotjosan nu :)

Vilka värden fick du kollade?

Alla?

Ja, det tror jag. Sa som det var, och det togs blodprov, och läkaren sa att ingenting var onormalt. Man får ju hoppas att läkaren vet vad som ska kollad vid symptomet trötthet. (Fast det kan man kanske inte utgå från....)

Edit;

Hmm...
7h.. Du vet att 7-9h per dygn är normalt. Är du trött på 7h, sov mer.

Definitivt intresserad av tråden, jag kände igen mig i allt tills jag såg hur lite du sover, för mig är det likadant som du berättar fast jag sover 9-13 timmar.

Hatar att alltid vara trött!!!:mad:

Jag kommer och tänka på när jag var "sjuk"
Det visade sig att min sköldkörtel hadde kastat in handuken.

Innan dom hittade va som va fel hade jag sökt för min trötthet i ca 2 år
hos olika läkare.

Va sjukt trött jämt och dygnade 2-4 ggr i veckan och fick massa andra kul symtom typ.

Tappa hår.
Svintorr hud.
Ingen aptit trotts att jag inte åt gick upp i vikt.
Fick massa vårtor.
Tappade massa muskler.
Riktigt risigt humör.

Efter att jag kolapsade på jobbet och hamnade på sjukhus så tog det en vecka och X antal rör med blod innan dom hitta va som va fel.

Så när jag fick piller som ersättning så blev allt bra,gick ner nästan 20 pannor på 2 månader (vätska)
Allt utom håret blev bra det kom aldrig igång ordentligt igen

Läkaren sa att de är troligt den inte funkat helt ok sedan födsel KUL.

Så ta inte allt som läkaren säger förgivet kolla en extra gång.

Tony

6-8 är väl det som anses behövas?

Tja, det beror nog lite på va man tittar. :) Själv är jag inte direkt påläst om det, men upp till 9 timmar har jag för mig ska anses vara normalt.

brukade sova 6 timmar / dygn med förr, och med lite åldrande och lite överstress o sånt skit så klarar jag mig inte under 8 timmar nuförtiden så behovet av sömn kan ju ändras med.

Edit;

Hmm...
7h.. Du vet att 7-9h per dygn är normalt. Är du trött på 7h, sov mer.

Det blir ju inte "alltid exakt 7 h". Försökte hitta nåt medeltal. Är väl mellan 6-9, beroende på om jag orkar hålla mig vaken på kvällen eller ej. Går upp 05.00.

Tja, det beror nog lite på va man tittar. :) Själv är jag inte direkt påläst om det, men upp till 9 timmar har jag för mig ska anses vara normalt.

brukade sova 6 timmar / dygn med förr, och med lite åldrande och lite överstress o sånt skit så klarar jag mig inte under 8 timmar nuförtiden så behovet av sömn kan ju ändras med.

Mjo, vill minnas att japsarna är närmare 6timmar och vi närmare 8. :)

Definitivt intresserad av tråden, jag kände igen mig i allt tills jag såg hur lite du sover, för mig är det likadant som du berättar fast jag sover 9-13 timmar.

Hatar att alltid vara trött!!!:mad:

Försökte som sagt hitta ett medeltal. Idag hade jag kunnat stupa i säng när jag kom hem, vid 18. Men jag tvingar mig att vara uppe, eftersom jag har märkt att det inte hjälper att sova längre. Ställde inte klockan i helgen, och sov 14 h.... :död

Ja, det tror jag. Sa som det var, och det togs blodprov, och läkaren sa att ingenting var onormalt. Man får ju hoppas att läkaren vet vad som ska kollad vid symptomet trötthet. (Fast det kan man kanske inte utgå från....)

Såg att det nämndes i tråden, sköldkörteln. Den styr ämnesomsättningen och om den pajar kan man bland annat bli väldigt trött.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa