Galaxy Nexus

Då passar de inte i designerjeansen! :mattias

Näe, men i mekoverallen och vardagsjackan funkar det finfint.

Jag är inte 14 längre, så jag kan ha min nalle på mer än armlängds avstånd korta stunder...

Dessutom sätter ju folk på extraskal och "silikonbumppers" på sina bräckliga jävla designleksaker ändå så då är dom ju inte så tunna längre...

Näe, men i mekoverallen och vardagsjackan funkar det finfint.

Jag är inte 14 längre, så jag kan ha min nalle på mer än armlängds avstånd korta stunder...

Dessutom sätter ju folk på extraskal och "silikonbumppers" på sina bräckliga jävla designleksaker ändå så då är dom ju inte så tunna längre...

Ja, det är ju så man kliar sig i huvet mer än en gång.
Hur vore det om tillverkarna istället fick göra mobilen lite större o med ett skal som liknar de som de flesta sätter på.
Men neeej, de skulle ju inte konsumenterna gå med på :va

Hur vore det om tillverkarna istället fick göra mobilen lite större o med ett skal som liknar de som de flesta sätter på.

Nu har det ju IOFS börjat komma lite tåligare androider, men varför inte också en vattentätad iPhone med aluminiumskal och gummihörn så att den blir lite tåligare, görs det från fabrik blir det ju så mycket bättre än att klää in telefonen i eftermarknadsskal.

Dessutom, dom tåliga Androider som byggs, varför byggs dom på gammal omodern hårdvara istället för på dom senaste dubbelkärniga korten som används till dom andra?

Nu har det ju IOFS börjat komma lite tåligare androider, men varför inte också en vattentätad iPhone med aluminiumskal och gummihörn så att den blir lite tåligare, görs det från fabrik blir det ju så mycket bättre än att klää in telefonen i eftermarknadsskal.

Dessutom, dom tåliga Androider som byggs, varför byggs dom på gammal omodern hårdvara istället för på dom senaste dubbelkärniga korten som används till dom andra?

Jau.
Jag tror att det är pga den gemene designerbyxklädda muppen.
De kan inte köpa den senaste stöttåliga från SE för den har ett sånt konstigt o fult skal eller nåt, men att de sen sätter på ett exakt likadan skal på sin slimmade högblanka telefon är ju nåt helt annat :D
O de som vill ha de stöttåliga telefonerna anses vara så icke-intresserade av tekniken så de duger med nåt instegskit i dem.
Då missas vi som står mittemellan o vill ha bra prestanda o tålig telefon.

För att apple tömmer marknaden på komponenter när de öppnar plånboken.

De har runt 570 miljarder kr de kan spendera lite hur de vill.

Jag gissar att det beror på avsedd målgrupp. De som hellre vill ha en tålig telefon är inte i lika stort behov av det senaste senaste, därför tar man den billiga vägen.

För att apple tömmer marknaden på komponenter när de öppnar plånboken.

De har runt 570 miljarder kr de kan spendera lite hur de vill.

Fast nu byggs väl sällan androider med samma komponenter som appletelefoner, så det är en kass förklaring, äpple konkurrerar med sig själva om komponenterna...

Alla övriga tillverkare har ju flera olika möjliga leverantörer av skärm, processorer och andra komponenter...

Nån som sett nåt datum när den kan tänkas finnas tillgänglig? Börjar bli rastlös och vill byta lur. Frågan är om man orkar vänta?

Nån som sett nåt datum när den kan tänkas finnas tillgänglig? Börjar bli rastlös och vill byta lur. Frågan är om man orkar vänta?

Läste nånstanns att det är i slutet av november... Jag är oxå ruskigt rastlös då jag bara har min reservlur som bara går att smsa med... Nä föresten... Ficklampa har den oxå... :)

Haha, min funkar, men när man vet att man kan byta är det jobbigt att vänta. En sgs 2 kanske skulle duga...

Jag tröttnade på alla leksakstelefoner som bara gick sönder hela tiden.
Slog till och köpte en sådan: http://www.sonimtech.com/products/xp3300force.php

Dock lyckades jag döda den rackaren också...:gnissla
Himla tur att Sonim byter ut telefonerna utan att tjafsa:yoparty

Jag håller på och spanar på ny (privat) mobil nu, efter att ha lämnat in senaste jobbmobilen. SGS2 är helt klart den som verkar bäst lämpad för mina behov av ett allsidigt verktyg (för både nytta och nöje), men så dyker då Nexusen upp som gubben ur lådan. Lite större skärm, bättre upplösning och så stöd för NFC [1], vilket S2 saknar här hemma än så länge. Nu är väl iofs inte NFC en "deal breaker" med tanke på teknikens omognad, men som tekniknörd så vill man ju gärna ha lite nytt och roligt att labba med.

Sedan är ju frågan om man ska skaffa ett nytt abonnemang i samma veva, om det då "lönar" sig att hitta något där man får med mobilen på köpet (paketpris på avbetalning så att säga). Där är Nexus fortfarande för ny.

[1]NFC, Near Field Communication. Ett subset av rfid som möjliggör enkel och snabb kommunikation på någon decimeters håll. Påminner om blåtand, men med snabbare och enklare handskakning och säkerhetsmekanismer runt som ska kunna möjliggöra t.ex. betalning via mobil och scanning av varor (etiketterna) i butiker osv.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D