gaffeln läcker på yz 125 -98 nån med "sprängskiss"?

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
min gaffel läcker och förmodligen är det väl bara och byta packboxarna? eller ska jag kolla nått mer innan jag sätter tillbaka den?
sen undrar jag hur fan jag ska få bort klumparna som sitter längst ner på gaffeln där man sätter fast däcket? bara å slå bort? därför undrar jag också om nån har "sprängskiss" på yz:an så jag kan se vad jag ska göra =)

cRoC skrev:
Vilka "klumpar" menar du? Kolla så gaffeln inte har räfflor på insidan.

asso dom som sitter längst ner på gafflarna där man sätter fast hjulet... eller man kanske inte behöver ha loss dom?

steff skrev:
asso dom som sitter längst ner på gafflarna där man sätter fast hjulet... eller man kanske inte behöver ha loss dom?

Är det upsidedown-gaffel så delar man på gaffel benen. Man tar icke bort "klumpen" längst ner..

Edholm skrev:
Är det upsidedown-gaffel så delar man på gaffel benen. Man tar icke bort "klumpen" längst ner..

aa det är nog en upside down gaffel jag har tagit bort allt men det går inte å dra ut hela grejset för att det tar emot så man måste trycka den stora neråt.

steff skrev:
aa det är nog en upside down gaffel jag har tagit bort allt men det går inte å dra ut hela grejset för att det tar emot så man måste trycka den stora neråt.

NEJ NEJ NEJ!
Du tar först bort den första packboxen som bara stoppar mot lera och annats skit, den pillar du bara bort med en vanlig mejsel! Sen innanför den har du en låsring som håller olje-packboxarna på plats, ta bort låsringen. Sen är det bara att dra ISÄR dom. Bara att du och en polare tar i varsin del och drar/snärtar isär dom!

Twice skrev:
NEJ NEJ NEJ!
Du tar först bort den första packboxen som bara stoppar mot lera och annats skit, den pillar du bara bort med en vanlig mejsel! Sen innanför den har du en låsring som håller olje-packboxarna på plats, ta bort låsringen. Sen är det bara att dra ISÄR dom. Bara att du och en polare tar i varsin del och drar/snärtar isär dom!

men jag måste fortfarande få på dom nya på nått sätt? och då måste jag ha isär det där

Ap ap ap , inte använda våld :fatta! Du måste ha ett specialverktyg för att få isär gaffelbenen , längst nere i benen sitter en typ skruv som ska lossas , för att göra det måste du ha ett verktyg , jag gjorde ett eget men det är lite svårt att förklara hur det ser ut .

lämna in benen till nån mc verkstad , när jag gjorde det första gången så har jag för mej att det kostade typ 500 kronor /ben att få renoverade.

nästa gång det var dags igen så köpte jag en mekhandbok , kopierade verktyget som fanns på bilderna och gjorde jobbet själv :)

mekhandbok är ett måste när man har cross tycker jag :tummenupp

Twice skrev:
NEJ NEJ NEJ!

Och pillar man bort packboxen blir det ännu lättare att dra isär dom.. :)

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back