Gaffelbyte i vinter, men vilken passar?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Håller för fullt på att moddar/justerar/förbättrar nye hojen och eftersom allt är nerplockat fick jag för mig att "ny framgaffel, det vill jag ha"

Idag sitter det WP 5060 EX(vad jag kan få det till iaf). på hojen, men vill ju givet åka med Öhlins fina USD gaffel istället. Frågan är bara, vilka kan tänkas passa?
För det måste väl vara flera som har samma modell av gaffel?

Om någon sitter på lite info så tackar jag för det

Hojen är en Highland 950.

funkar inte den du har då?
wp e ju bra grejor :tummenupp

tro nog du kan köpa vilken som helst från vilken cross som helst bara den klarar vikten, annars måste du ju lämna in o få de fixat oså. man måste ju greja lite men allt går.
annars..hör med highland vad dom vet om saken då?

ozeo skrev:
2557300 tro nog du kan köpa vilken som helst från vilken cross som helst bara den klarar vikten, annars måste du ju lämna in o få de fixat oså. man måste ju greja lite men allt går.
annars..hör med highland vad dom vet om saken då?

Låter fint, jo highland kan man prata med det är klart, men de vill mest sälja sina egna prylar :D . Får la bli en gaffel passande en större Husaberg eller KTM som det letas efter.

Minns jag inte galet har det sålts alt. funnits som tillval med Öhlins till Highlands 950, så dom om någon vet garanterat vad du är ute efter. Dessutom kan dom säkert sälja en som är anpassad för hojen direkt, så slipper du först köpa en gaffel som sen måste byggas om.

Barrett skrev:
2557946 Minns jag inte galet har det sålts alt. funnits som tillval med Öhlins till Highlands 950, så dom om någon vet garanterat vad du är ute efter. Dessutom kan dom säkert sälja en som är anpassad för hojen direkt, så slipper du först köpa en gaffel som sen måste byggas om.

Mycket bra info, drar mig nog ner till fabriken i veckan, godis :tummenupp

Blykometen skrev:
2558310 Mycket bra info, drar mig nog ner till fabriken i veckan, godis :tummenupp

Lycka till! Hälsa att dom får skynda på med 450'n så man kanske får bli en highland ägare ngn gång. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back