Gaffelben Fzr600-91

lilltrollet

You say tomato, I say fuck you!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Husa 570 -09, Bus-Fajtär 600 91/92, Suzuki Rm250 -91
Hej!

Ena mitt gaffelben på min Yamaha FZR600-91 gick av när jag skulle riktia det. Behöver således ett nytt inre ben. Verkar inte krylla av dom tyvärr. Är det någon som har koll på om gaffelben från någon annan hoj passar? Eller var man kan hitta information om detta? Skulle vilja ha ihop hojen innan vintern är slut ivf så ja kan åka på isen lite...

Eller om det är nån som har ett ben ligger o skräpar. Krokigt eller rakt spelar ingen roll. Bara det inte är så krokigt så det inte går att rikta.

/ Nicklas

Trist att inte kunna hjälpa dig. Brukar vara lite svårt att få reda på om gerjerna passar från andra hojmodeller. Ett tips kan vara tyska eBay och i värsta fall får du la kolla vad ett helt nytt ben kostar från Yamaha. :gnissla

Ring till Jannes mc i skillingaryd imorgon. han hade rätt mycker grejer till min gamla FZR 600 när jag pratade med han i somras. han har en del begagnat till de flesta mc liggande. 0370 71133

lilltrollet skrev:
Nån som har koll på om gaffeln från fzr1000 passar då? Hittat på ebay inkl kronor till skapligt pris...

Min gissning är nej, eftersom FZR 1000 är en rätt mycket tyngre maskin, medan FZR 600 är (vad jag har hört) känd för att ha lite underdimensionerad gaffel. Bara en gissning som sagt. Lycka till med letandet!
:tummenupp

PacMan skrev:
Min gissning är nej, eftersom FZR 1000 är en rätt mycket tyngre maskin, medan FZR 600 är (vad jag har hört) känd för att ha lite underdimensionerad gaffel. Bara en gissning som sagt. Lycka till med letandet!
:tummenupp

Ok. tänkte om det va samma infästning i ramen... kommer inte på vad det heter just nu. Eftersom det var en komplett gaffel med kronor lager o hela skiten...

Kraschpucken: Ska ringa dom första ja gör imorn bitti!

/ Nicklas

Kraschpucken skrev:
Ring till Jannes mc i skillingaryd imorgon. han hade rätt mycker grejer till min gamla FZR 600 när jag pratade med han i somras. han har en del begagnat till de flesta mc liggande. 0370 71133

Han hade inget... skit...

Hej,
jag har lite "andrahands" uppgifter, så ta dem med en nypa salt. TRX:en ska man kunna sätta på en gaffel från Thundercaten rakt av (modellen som har både kompressions och retur justering). MEN, även YZF 750 gaffeln ska passa rakt av. Desutom så är det vanligt att montera R1 gaffel på TRX, men det kräver lite mek och fix föt att få kronan att passa. Vet inte om det hjälper något, men några modeller till kanske som du kan söka efter. Får du tag på beggat så kan de ju mäta upp röret innan du köper det, om du nu inte köper en hel gaffel...

HansJ skrev:
Hej,
jag har lite "andrahands" uppgifter, så ta dem med en nypa salt. TRX:en ska man kunna sätta på en gaffel från Thundercaten rakt av (modellen som har både kompressions och retur justering). MEN, även YZF 750 gaffeln ska passa rakt av. Desutom så är det vanligt att montera R1 gaffel på TRX, men det kräver lite mek och fix föt att få kronan att passa. Vet inte om det hjälper något, men några modeller till kanske som du kan söka efter. Får du tag på beggat så kan de ju mäta upp röret innan du köper det, om du nu inte köper en hel gaffel...
nya ben för 1539:- kan ordnas på VSS Motor i Växjö

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back