Bearing
Gudomlig sporthojare
Stötte på följande text:
Stämmer detta, att gafflar i Motogp fungerar på det här sättet?
Kan inte låta bli att se ett samband med att Honda verkar ha problem med däckvibrationer i svängar åt ena hållet, men inte åt andra. Infästningarna till hjulaxeln, samt själva hjulaxeln, är ju inte stumma, utan töjer på sig vid belastning, vilket borde göra gaffelns beteende assymetriskt.
Fast att problemet skulle ha en sådan enkel och uppenbar orsak stämmer inte in med min bild av Motogp; det borde dom ju hittat och löst för länge sedan, i så fall.
Vad tror ni?
http://durbahn.de/Web-BMWS1000RR.htmThe S10000RR OEM Fork is a usual Fork, as most of the others on Market, means the Hydraulic Internals are similar for left and right Fork-Leg. So each Fork-Leg has a rebound + the compression Adjustment Valve. But there's a mutual Influence from the compression to the rebound valve due to the changed hydraulic flow, and whenever you change the setting for one valve, you always slightly change the characteristics of the other one.
So that's why in Moto GP/WSBK the Team changed to separate rebound and compression Adjustment, means one Fork Leg is purely responsible for compression, the other one for rebound.
* No mutual Influence
* extreme precise adjustment
* better/ more fine response
* wider spread of adjustment range
* easier to handle even for normal people who're not very deep into Suspension
This Fork-Rebuild will definitely improve the behavior of the S10000RR in a very noticeable way. There is no need at all to go for a expensive Ohlins Cartridge or similar - we achieve the same characteristics by a smart rebuild, at way lower costs including support and individual settings.
I will offer this rebuild soon. Stay tuned.
Stämmer detta, att gafflar i Motogp fungerar på det här sättet?
Kan inte låta bli att se ett samband med att Honda verkar ha problem med däckvibrationer i svängar åt ena hållet, men inte åt andra. Infästningarna till hjulaxeln, samt själva hjulaxeln, är ju inte stumma, utan töjer på sig vid belastning, vilket borde göra gaffelns beteende assymetriskt.
Fast att problemet skulle ha en sådan enkel och uppenbar orsak stämmer inte in med min bild av Motogp; det borde dom ju hittat och löst för länge sedan, i så fall.
Vad tror ni?