Gadgets-tråden

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Är själv en prylbög och älskar allt vad prylar heter. Helst elektronik men givetvis solida onödiga saker oxå =)
Posta allt ni tycker är en "nödvändig" pryl som man kan använda till all slags mc åkning, och beskriv sedan varför det är en grym grej.
Allt från telefonkablar, stjärtvärmare och rödljusmagneter till hi-techprylar är välkomna =)

Själv älskar jag att åka omkring med musik i öronen, telefonen stoppad i någon ficka och någon grym spotifylista som rullar.

Just nu kör jag med ett BT headset för MC så det blir inte det bästa ljudet, dock tänkte jag löda om det och montera ett par bättre högtalare i hjälmen.

Att inte kunna se vem det är som ringer eller vad som händer på telefonen när man kör är frustrerande, man vill ju kanske inte svara om det är jobbet som ringer.
Jag är egentligen ingen "multitaskförare", men har man ett handsfree för mc så ska man ju utnyttja det när telefonen ringer.

Hittade denna smarta lösning för montering på styret eller runt handleden som en klocka.
Den funkar till alla Android-telefoner med OS högre än 2.0.
Man får upp vem som ringer, går att läsa sms mm.

Min tänkte jag montera på styret när jag är ute och puttrar, äntligen går det att pausa musiken utan att behöva ta av sig handskarna =)

Ca 200 kr
$(KGrHqZ,!pgFB(it(TE3BQkfgGJDhw~~60_57.JPG$(KGrHqJ,!lYFB+-o9cvgBQkfgBBQ4g~~60_3.JPG$(KGrHqR,!q!FB(lyre6UBQkfgKlKnQ~~60_57.JPG
http://www.ebay.com/itm/130795607251?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Japp du läste rätt, Gadjet med J!! Nu jäklar ska vi sporthojsförsvenska alla engelska ord!! :D

Last edited:
Gadjet och gadjet vet jag inte men finns telefonhållare till iphone på Kjell som alltid sitter på styret så man ser när någon ringer eller smsar eftersom att folk tror att man kan svara när man har händerna på styret och en hjälm på huvudet.

men om man ska snacka elektriska prylar så får jag väl ta och nämna att köra hoj med nattkikare på hjälmen var jävligt coolt men jävligt svårt.

Last edited:
Har testat synka Garmin gps som jag har på hojen med iPhone och blåtandsheadset, funkade! Kommer nog inte att använda det, men hade varit kul om man snubblade över ngn billig öronsnäcka el ngt man kan ha i hjälmen!

Hur är Garmin GPSen? Har hört att det skulle vara svårt att se småvägar på displayen. Vilken modell är det?

Last edited:
Hur är Garmin GPSen? Har hört att det skulle vara svårt att se småvägar på displayen. Vilken modell är det?

Fick till en 2820 med låsbart fäste när jag köpte senaste hojen, var knappt använd och funkar klockrent, inte testat grusvägar dock! Var tydligen deras top of the line modell tidigare och bör vara billiga om man hittar ngn, tror det är samma modell som BMW Mottorad 3... Ser iaf på displ. om någon ringer etc.. (Men har endast testat tele funktionen hemma)

Back