Gaahhhh!!!! Måste ha hjälp...

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Gaahhhh!!!! Behöver lite hjälp...

Var till den lokala skomakaren här i Tierp. Å frågade hur mycket han tog för att pilla ut smalbens skydden på mitt skinnställ. Han skulle ha runt 400-500 kr för det. :4skrika
Jag har juh så kraftiga vader att jag inte får ihop stövlarna när benskydden sitter där. För att skydden passar inte riktigt för mina ben. :gnissla
Nån som vet om det går att böja om skydden så dom viker ut sig lite å blir lite bredare? Utan att behöva pilla sönder stället...
Vill juh kunna använda riktiga stövlar... Dumt att låta dom stå oanvända...

All hjälp mottages tacksamt! :D

// Lena (som känner sig väldigt dum å trög) :banana

Last edited:
Lilla_Tingeling skrev:
Var till den lokala skomakaren här i Tierp. Å frågade hur mycket han tog för att pilla ut smalbens skydden på mitt skinnställ. Han skulle ha runt 400-500 kr för det. :4skrika
Jag har juh så kraftiga vader att jag inte får ihop stövlarna när benskydden sitter där. För att skydden passar inte riktigt för mina ben. :gnissla
Nån som vet om det går att böja om skydden så dom viker ut sig lite å blir lite bredare? Utan att behöva pilla sönder stället...

För min del så fick jag helt enkelt köpa ett par stövlar som det fanns hyfsat gott om plats i...

Dessa fungerar för mig....
http://www.lundgrens-motor.se/fyndhornan/images/Mvc-093s.jpg

Jag vet inte hur dina stövlar är konstruerade, men om det är i huvudsak skinn i dem kanske du kan spänna ut dem, så som man kan göra med "vanliga" skinnstövlar? Fick höra att man gör så i skobutiker då och då på kunders begäran när de snygga stövlarna inte vill passa...

Men det kanske redan är påtänkt, i så fall får du :fatta! mig.

Lilla_Tingeling skrev:

sweborn skrev:
Jag vet inte hur dina stövlar är konstruerade, men om det är i huvudsak skinn i dem kanske du kan spänna ut dem, så som man kan göra med "vanliga" skinnstövlar? Fick höra att man gör så i skobutiker då och då på kunders begäran.

Men det kanske redan är påtänkt, i så fall får du :fatta! mig.

Har ett par crosstövlar. Å dom e nog lite svåra att spänna ut... :(
Ajaa, får försöka komma på nån bra lösning. Har inte råd att köpa nya stövlar...

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Har ett par crosstövlar. Å dom e nog lite svåra att spänna ut... :(
Ajaa, får försöka komma på nån bra lösning. Har inte råd att köpa nya stövlar...

// Lena

Håller med "NyTeknik" Se till att det blir Proffsigt gjort så man sälja i framtiden.

Klipp av stället så det blir shorts istället :)

om du har crossstövlar behöver du väl knappast smalbensskydd.. bara att pilla ut dom själv

GixxerJensa skrev:
om du har crossstövlar behöver du väl knappast smalbensskydd.. bara att pilla ut dom själv

Det e därför jag vill ha bort dom. Eftersom dom inte behövs då...
Men dom sitter juh så ordentligt insydda... :4skrika
Får väl pilla lite idag å se om jag lyckas få bort dom utan att göra allt för stor skada på stället...

// Lena

Är de dags att röra sig mot gymmet? :D
Eller så är det muskler o då kanske du får röra dig från gymmet

Lilla_Tingeling skrev:
Det e därför jag vill ha bort dom. Eftersom dom inte behövs då...
Men dom sitter juh så ordentligt insydda... :4skrika
Får väl pilla lite idag å se om jag lyckas få bort dom utan att göra allt för stor skada på stället...

// Lena

Sy in en dragkedja när du syr igen dem efteråt, det sitter en sådan på mina byxor så att man kan dra ut skydden vid behov. Trodde att det var en underligt placerad förfaringsficka först :va
Då slipper du sy tillbaka skydden igen när/om du byter stövlar.

HanneZ skrev:
Är de dags att röra sig mot gymmet? :D
Eller så är det muskler o då kanske du får röra dig från gymmet

Har alltid haft kraftiga vader. Och mitt vänstra ben e några cm "tjockare" än det högra. Blev det efter alla knäoperationer... :gnissla
Och nej... Jag behöver inte röra mig mot gymmet. :hihi

// Lena

Last edited:
Lilla_Tingeling skrev:
Har alltid haft kraftiga vader. Och mitt vänstra ben e några cm "tjockare" än det högra. Blev det efter alla knäoperationer... :gnissla
Och nej... Jag behöver inte röra mig mot gymmet. :hihi

// Lena
De e inte många som får in ett par skydd under crossstövlarna, oavsett operationer eller inte ;)

Jag hade problem med mina timmerstockar till vader!
fick till och med köpa ställ i storlek 54 i stället för 52 och sedan kom problemet !

hitta inga stövlar som gick att stänga! till slut hittade jag ett par och töjde ut dom!

gick ner 14kg (94-80) omkretsen kring vaderna ändrades i stort sätt ingenting alls!

därimot var mitt redan lite stora 54 som en sopsäck i röven och runt magen och låren!

köppte ett beg raceställ (axo) passade som en smäcka tack vare stretchtyg vid vaderna! och dom redan uttämdja stövlaran sitter nu hur bra som helst!

:)

lycka till!

Mv. Oskar

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...