G-Pack bra eller??

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Har en gixxer1000R-03 med micron titan. En polare till mig rekomenderade mig att köpa G-pack för att på så sätt få bättre effekt på 2:an och 3:ans växel.Är detta sant? man blev ju intresserad då man inte behöver justera in detta i hojen utan bara koppla direkt på tändboxen. Dessutom så var ju priset 1500-1900 kr helt ok. Men som sagt har ni några erfarenheter av denna mojäng,eller varför inte en sida med tester på min modell med denna elektronik.

Tacksam för svar!! :tungan

Von Vettet skrev:
Har en gixxer1000R-03 med micron titan. En polare till mig rekomenderade mig att köpa G-pack för att på så sätt få bättre effekt på 2:an och 3:ans växel.Är detta sant? man blev ju intresserad då man inte behöver justera in detta i hojen utan bara koppla direkt på tändboxen. Dessutom så var ju priset 1500-1900 kr helt ok. Men som sagt har ni några erfarenheter av denna mojäng,eller varför inte en sida med tester på min modell med denna elektronik.

Tacksam för svar!! :tungan

HEJ HAR INTE SETT DIG PÅ FORUMET TIDIGARE . BOR DU INTE I "ULFEKNUB" ??

Sök på TRE som dom säger..

Men du kommer inte få mer effekt, den kommer går "renare" och förhoppningsvis med mindre ketchupeffekt från insprutningen på låga varv (under 4-5000 varv).

det enda den gör är att lura cykeln så att den tror att den är i fjärde eller femte växeln hela tiden.

/KetogaN

Köp en Powercommander och få den mappad hos ett dyno-tuning center. Komplettera även med ett KN-Filter. Detta kommer ge ett bättre vrid och ökad körbarhet.
:banana

MarcusR6 skrev:
Köp en Powercommander och få den mappad hos ett dyno-tuning center. Komplettera även med ett KN-Filter. Detta kommer ge ett bättre vrid och ökad körbarhet.
:banana

Powercommander mappar bränsle, TRE modden ställer om till en ren tändkurva..
Det går även att ställa tändningen i vissa versioner av powercommander med det är få dynocenter som vill ge sig på det och även om dom vill är det få som verkligen kan..

Däremot är du inne på rätt spår. Powercommander mappning är great, men du behöver fortfarande en TRE mod för 300spänn för att få en ren tändkurva under 5000varv i 1:an till 4:an.

G-pack är dyr, handla TRE härifrån istället:
http://www.pro-libertate.com/J__Products/j__products.html

/KetogaN

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...