G&G avgassystem

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
booyakasha, är det någon som vet vad för kvalité dessa ljuddämpare håller? Priserna är lägre än de flesta andra märken, vilket får en att undra. Dom säger ju självklart själva att deras håller samma standard som de dyraste märkena, men dom vill ju sälja deras produkt. Jag hittade detta halvsystem (se bild) för 293€. Så, någon som vet om G&G bara är skit eller?

Bifogat

• E3H25ET.jpg
    E3H25ET.jpg
    8.2 KB · Visningar: 562
Jag har ett på min TRX och det är kanon, jag krashade för några veckor sedan och kör nu med orginalsystem och det är STOR skillnad på effekt och brumfaktor. det finns insatser till och då är det inga problem att besiktiga på bilprovningen. på bankörning har jag alltid kört med Öppet system och det har gått bra (95-104db).

Jag kan ge det betyget "högt"

Ripnilpor skrev:
2354044 Jag har ett på min TRX och det är kanon, jag krashade för några veckor sedan och kör nu med orginalsystem och det är STOR skillnad på effekt och brumfaktor. det finns insatser till och då är det inga problem att besiktiga på bilprovningen. på bankörning har jag alltid kört med Öppet system och det har gått bra (95-104db).

Jag kan ge det betyget "högt"

oh, låter ju riktigt fint. Jo jag såg den där "Db Killern" man kunde ta ut så det blev full effekt, och sätta in för lagligt bruk. Det är ju riktigt bra!

Thompson skrev:
2354052 oh, låter ju riktigt fint. Jo jag såg den där "Db Killern" man kunde ta ut så det blev full effekt, och sätta in för lagligt bruk. Det är ju riktigt bra!

Tror det är bra grejer, har hört bra om dom iaf.
Jag har beställt ett system direkt av dom från Italien men dom har semester till sista veckan i augusti. Bra pris dom tog ca 50 Euro för emballering och frakt tot 438 Euro för två pipor till min Hornet.

http://www.gegbike.com/

/Mattias

Ps, är det någom som vet om "besiktningsinsatserna" ingår?

Sleipner skrev:
2354991 Tror det är bra grejer, har hört bra om dom iaf.
Jag har beställt ett system direkt av dom från Italien men dom har semester till sista veckan i augusti. Bra pris dom tog ca 50 Euro för emballering och frakt tot 438 Euro för två pipor till min Hornet.

http://www.gegbike.com/

/Mattias

Ps, är det någom som vet om "besiktningsinsatserna" ingår?

Jag vet inte, på www.redracingparts.com så kunde man välja iaf.

Det gick att välja "race edition" eller "road approved" tror jag. Den senare var lite dyrare, men då följde besiktningsinsatserna med :)

Last edited:
Ville ha högt dragna rör för bankörningens skull då den "vanliga" varianten tar i så förbannat. Brydde mig inte nämvärt om kvalitén eller utseendet vid tillfället utan blev mest förtjust över att de var så billiga; under 3000 pix.
En kompis beställde via en tysk site. (Kommer inte håg vilken.) Snabb leverans var det också.
Var inställd på en temporär ful installation men jag blev faktiskt positivt överraskad! De får sitta på ett tag till.
Och mullret kan man inte klaga på heller. Men så är det ju Ducati också...:tungan

Bifogat

• DSCF0206.jpg
    DSCF0206.jpg
    41.2 KB · Visningar: 128
Hade ett G&G på min 929:a o det var kanon. Enligt testet jag läste så var det ett av de systemen som gav bäst effekt på just 929:an....
Var hur som helst helnöjd ! Lagom ljudnivå oxå....

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa