Gött göttare göttast!!!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Fiiii fan vilken dag! +12 grader i Göteborg, klämt av en hel tank. Denna gång var jag inte ute själv heller, räknade ihop en 10-15 andra hojar ute på roaden.
:yoparty

Vad drar era 600-maskiner i snitt/mil? Tycker jag fick rätt hög förbrukning...
blev cirka 0.75 i bränsleförbrukning / mil under dagens runda, kanske har med värdret och gasglada högerhanden att göra.

Jo 0.75 fick jag också det till i genomsnitt när jag räknade på vad min tt600 drog. Handboken säger 0.6milen man måste nog hålla 80kmh då antar jag.

+5 i stockholm idag.. måste få upp trycket i frambromsen så man kan dra ut o börja köra lite :@ :(

med min vanliga tur så kommer det säker börja snöa igen.. våren i stockholm brukar komma i april som de senaste 3 åren

Ingen vår här, ett par plus, så jag lyckades tvätta upp lill-prillan. Men det är fortfarande snö-högar överallt, och drivor med grus på vägarna, så någon premiär-tur med kawan blir det nog inte på ett tag ännu. :(

satt o väntade på en parkering i bilen medan modern var inne och handlade present, och de var ju outhärdligt att sitta där.... Bilen visa 11 grader när vi lämna parkeringen... :) vår :hihi

Va ute en timme i södra sthlm i dag såg iaf 3 hojar till men var fan e solen??? :yoparty

Bor i Götene (nära Lidköping). Måste ha varit runt +10 grader idag och stundtals riktigt gött väder! Klart man körde lite och tankade fullt med Shell v-power så man är redo för våren!

Jag körde Alingsås - Långedrag idag, kallt och dammigt, men som tråden heter, gôôôttt!:tummenupp

Lyckades inte bränna en tank, drar ju inte så mycket. Men en sisådär 20 mil blev det idag iaf. Bästa dagen hittills i år :yoparty

fan typiskt man skulle vara bakis idag :(
var så sugen på att köra när man kollade ut.

Helvete vad gött det var att åka idag. Körde bara 5 mil iofs och några 12 grader var det inte i skuggan iaf, max 8 mitt på dan.

Bor i Götene (nära Lidköping). Måste ha varit runt +10 grader idag och stundtals riktigt gött väder! Klart man körde lite och tankade fullt med Shell v-power så man är redo för våren!

De va helsike i lidköping hade vi bara 3-4 grader.
Klart den jädra stora vatten pölen kyler ju en del här i stan :(

2 grader o regn idag... Tog Eu-moppen till postlådan (100 m) , tomt....vände o körde in den igen...:(

:yoparty Göööött ja!! Göttast var det ju i dag. Nyvaxad hoj, solsken och runt +10.
Blev väl "bara" ca 8 mil. Men göttare var det ju när man fick släppa vänsterhanden och "morsa" på andra som var ute och lufta sina pärlor:)

Körde preimärturen idag, åkte från mitt vintergarage till ett annat för att mecka lite, typ 7 plusgrader. Helt sjukt härligt att få köra igen, de var dock lite kallt i backen. Blev en del hjulspinn då man drog på, trots att de var torrt.

EDIT: min gammel-R6a drar väll ungefär 0,75-0,8 liter milen när jag räknat lite grovt.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...