Göteborgare, se hit! Tips på hotell önskas!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Har semester och krejjer nu och vill lämna det här för en liten stund.

Nåväl, till saken.

Plats: Göteborg.

Tid: 25-27 juli.

Hotell att välja mellan: Quality Hotell 11, First Hotel G, Hotel Riverton och Clarion Collection Hotel Odin.

Har ett sånt här krümt Coop tjosan-hejsan och pröjsar således 1400 pix för två nätter, därav valet mellan de olika hotellen.

Så kort och gott, vilket är det bästa hotellet att bo på i två nätter för två personer? Efterlyser lyx, grym rumstandard, bra frukost (käka kan man göra på stan), fräsht badrum etc.

Hit me!

Tack på förhuden!

/J

Varför fråga Göteborgarna? Hur ofta bor man på hotell i sin egen stad? :tungan

Hotell att välja mellan: Quality Hotell 11, First Hotel G, Hotel Riverton och Clarion Collection Hotel Odin.

Tjoo!
Skulle till Gbg i maj, men det var ju en helg då det både var Göteborgsvarvet och gud vet allt, så det blev för dyrt att ta sig dit..
Hursom! Då hade vi iaf rum på Riverton och försökte med Quality Hotell 11, vilket var tips från en Gbg-kompis.
Så de två rekommenderas :tummenupp

Hotel11 är helt klart bäst och fräckast av de nämnda, ligger inte i centrum utan ute på Eriksberg på Norra Älvstranden.
Antingen tycker man att det är en trevlig miljö och pittoreskt att ta Älvsnabben (=båt) (eller buss 16) in till city, eller så tycker man det ligger lite avsides.

Varför fråga Göteborgarna? Hur ofta bor man på hotell i sin egen stad? :tungan

Visserligen, men dom lär ju ha bäst kännedom om hotellens standard trots allt.
Jag vet iaf vart jag inte skulle vilja bo i mina trakter :hihi

Tjoo!
Skulle till Gbg i maj, men det var ju en helg då det både var Göteborgsvarvet och gud vet allt, så det blev för dyrt att ta sig dit..
Hursom! Då hade vi iaf rum på Riverton och försökte med Quality Hotell 11, vilket var tips från en Gbg-kompis.
Så de två rekommenderas :tummenupp

Hur var det på Riverton då?

Last edited:
Odin eller First G.
Odin är charmigare och du har större chans att få ett stort rum. När jag har bott där har jag fått i princip en lägenhet med fullt utrustat kök.
First G är det mest opersonliga hotell jag nån gång besökt - och jag br OFTA på hotell.

Odin eller First G.
Odin är charmigare och du har större chans att få ett stort rum. När jag har bott där har jag fått i princip en lägenhet med fullt utrustat kök.
First G är det mest opersonliga hotell jag nån gång besökt - och jag br OFTA på hotell.

Nu gjorde du det svårt för mig :gnissla

Kök och sånt är inte särskilt intressant egentligen då hotellet serverar frukost och så. Middag äter vi nog ute.

Det som gäller är att det ska vara hyfsat luxiöst, nåväl relativt sett iaf, samt att det ska vara fräscht!
Vill inte komma till något halvsunkigt kyffe med brödsmulor i sängen och spindelnät i badrummet.

Nu gjorde du det svårt för mig :gnissla

Kök och sånt är inte särskilt intressant egentligen då hotellet serverar frukost och så. Middag äter vi nog ute.

Det som gäller är att det ska vara hyfsat luxiöst, nåväl relativt sett iaf, samt att det ska vara fräscht!
Vill inte komma till något halvsunkigt kyffe med brödsmulor i sängen och spindelnät i badrummet.

Båda är fräscha, schyssta hotell.

Jag skulle dock valt Odin, även om du inte tänker nyttja köket (om du får ett sånt) så kommer du uppskatta storleken på rummet.
På First G får du ett rum som i princip tas upp av en dubbelsäng med en smal smal gång runtom.

Båda är fräscha, schyssta hotell.

Jag skulle dock valt Odin, även om du inte tänker nyttja köket (om du får ett sånt) så kommer du uppskatta storleken på rummet.
På First G får du ett rum som i princip tas upp av en dubbelsäng med en smal smal gång runtom.

japp, stora fina rum på odin och så, men dom renoverar ju nu så frukost och mat får man käka på papptallrikar och med plastbestick, och maten på kvällen var indragen, fanns bara nåra torra mackor, tyckte inte de var nått vidare faktiskt. annars är ju hotellet i övrigt mycket fint!

japp, stora fina rum på odin och så, men dom renoverar ju nu så frukost och mat får man käka på papptallrikar och med plastbestick, och maten på kvällen var indragen, fanns bara nåra torra mackor, tyckte inte de var nått vidare faktiskt. annars är ju hotellet i övrigt mycket fint!

Ajaj, ja då föll det bort är jag rädd.

Tror det blir Quality Hotell 11 trots allt. Hon jag ska bo med hade bott där förut ä gång och då var det mycket bra. Fast vi ville ju ha lite omväxling, men skitsamma.

Tack för all hjälp!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...