göteborg

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
hej på er alla ,

nu måsta jag fastslå en sak för min kollega på jobbet .
vi har haft en diskuskion angående vädret ,han säger att man ska kunna åka hoj den 13/3 och jag säger till han att detta går ej för att det e ju vinter forfarande . Men tamifan på att han envisas om att det e vår i luften ,

Så min fråga till er alla e
vilken datum tror ni att man ska kunna åka hoj och inte behöva ställa in hojen igen) :squid

ps:jag gissar den 20/3 ds:

Enligt min träningsdagbok så var det fortfarande halt i skatås omkring den 20,de förra året..

MEN, sedan så KAN man ju åka hoj idag med, men jag skulle nog spara försäkringspengarna till den första april. (om man ska försäkra 6mån)

försäkring

juha01 skrev:
Enligt min träningsdagbok så var det fortfarande halt i skatås omkring den 20,de förra året..

MEN, sedan så KAN man ju åka hoj idag med, men jag skulle nog spara försäkringspengarna till den första april. (om man ska försäkra 6mån)

min står på hela året ,,
har inte ställt av den ,,
betalar inte mycket ,

jaså var det halt den 20 hm ,, fanns det nån snö ?

Det kördes vecka 12 förra året. Fick sms ner till Österrike på skärtorsdagen (den 24/3) att "alla" var ute och körde..

Blev riktigt gött väder hela påskhelgen och ett antal mil...

edit: blandade ihop veckorna..

Last edited:
zajtar skrev:
hej på er alla ,

nu måsta jag fastslå en sak för min kollega på jobbet .
vi har haft en diskuskion angående vädret ,han säger att man ska kunna åka hoj den 13/3 och jag säger till han att detta går ej för att det e ju vinter forfarande . Men tamifan på att han envisas om att det e vår i luften ,

Så min fråga till er alla e
vilken datum tror ni att man ska kunna åka hoj och inte behöva ställa in hojen igen) :squid

ps:jag gissar den 20/3 ds:

Som det ser ut idag 6 Juni om man har tur, FY Fan vad det snöat idag.

Vi körde Kollanda raceway i februari förra året.

Men jag gissar på att det tidigast går att köra slutet på Mars utan att frysa ihjäl.

va

om det e inte nu finns snö på vägarna så tar jag ut hojen ,
skiter i om det e kallt eller inte den ska ut i mars ,,ORKAR INTE VÄNTA MER :huvet

lappmögel skrev:
Som det ser ut idag 6 Juni om man har tur, FY Fan vad det snöat idag.

här i gbg har det snöat som fan ,
men jag undrar hur länge brukar ni ha snö i dalarna ?
i gbg e vi inte vana me detta väder det e för mycket för oss :brinnerup

Är jag den enda som inte är så jävla sugen på o köra? Hojen ligger i delar och jag har ingen ork o fippla ihop allt. Målet är att den ska sitta ihop till mitten av maj men vi får väl se hur det blir med det.

skojar

HanneZ skrev:
Är jag den enda som inte är så jävla sugen på o köra? Hojen ligger i delar och jag har ingen ork o fippla ihop allt. Målet är att den ska sitta ihop till mitten av maj men vi får väl se hur det blir med det.

skojar du eller ,
jag längtar som fan hann ju inte köra nåt förra året ,,,
tog kortet ganska sent ,,

zajtar skrev:
om det e inte nu finns snö på vägarna så tar jag ut hojen ,
skiter i om det e kallt eller inte den ska ut i mars ,,ORKAR INTE VÄNTA MER :huvet

här i gbg har det snöat som fan ,
men jag undrar hur länge brukar ni ha snö i dalarna ?
i gbg e vi inte vana me detta väder det e för mycket för oss :brinnerup

Denna vinter är helt sanslös verkar aldrig ge sig, i normala fall ligger vi väl två till tre veckor efter er i Götet (minst), men i år vete fan, ska dessutom komma mer lappmögel på Söndag. Suck man blir ju fan deprimerad på detta.

lappmögel skrev:
Denna vinter är helt sanslös verkar aldrig ge sig, i normala fall ligger vi väl två till tre veckor efter er i Götet (minst), men i år vete fan, ska dessutom komma mer lappmögel på Söndag. Suck man blir ju fan deprimerad på detta.

Det är fan segt nu....men vi har haft tö hela dagen i dag,det ger lite glädje iaf.

malmö

lappmögel skrev:

har hört att malmö inte har nån snö kan det stämma :va

Idag kommer ni att kunna hoja!

Ok, det är fortfarande salt på vägarna (det är det även den 20 mars..) men vädret är ju kanon! Lite kyligt om fingrarna, men under mars månad förra året så låg temperaturerna mellan 0 och 7 grader (med ett undantag, 25,e var det 14 grader varmt!), så det är bara att åka!

Behagligt blir det i april-maj...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...