Göteborg: Upphittad LC 4 med motardhjul

notrightrider

Window or aisle? How do you want to return?
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
På Älvsborgsbron! :va

Stod en skummis uppe på Älvborgsbron, rikting mot staden - inte MC-klädd, med en KTM som hade lagt av. Ingen nummerskylt.

Tillräckligt underligt för att man skall ringa polisen, tycker jag. Ner i karusellerna, tillbaka över bron - nu har det stannat en medhjälpare med en blå Polo.
LKC har redan fått flera larm om det inträffade, och säger att "skall skicka någon".
Jag svarar med att jag är tillbaka på platsen efter att ha vänt igen, denna gång på Hisingsidan och inte tänker lämna platsen förrän dom kommit ut.

Försöken att starta hojen blir mer och mer desperata nu när jag är på plats, och plötsligt kastar den ena killen något ut över bron. Dom vänder på hojen och försöker rulla igång den mot körriktningen - utan resultat.
Medhjälparen hoppar in i bilen, jag satsar på att den andre snubben verkligen inte tänker lämna hojen utan hänger på Polon ner mot stan. Regnummer på bilen och så har jag redan, men det är liksom det vettigaste jag kan göra - jag tänker INTE backa ner emot trafiken.

Blå Polon ledsnar på att ha mig efter nere vid Mariaplan, eller snarare - trottoarerna har inte samma dragningskraft på mig som på medhjälparen.
Tillbaka över bron - Polisen på plats, hojen kvar: och den misstänkte också.

IMG_2898.jpgIMG_2890.jpgIMG_2891.jpgIMG_2892.jpgIMG_2893.jpgIMG_2894.jpgIMG_2895.jpg

Känner du igen din hoj - eller om det är tomt i garaget så slå polisen en signal.

Last edited:
På SH får man viktiga nyheter snabbare än på polisradion :D

Nästa gång vill vi ha bilder på flyktbilen samt misstänkta gärningsmän :tummenupp

Bra jobbat!
Bra också att du nämnde att du stannar på platsen tills de kommer, annars vet man inte om de kommer alls..

Tack för uppmuntran allihopa!

Bra jobbat!
Bra också att du nämnde att du stannar på platsen tills de kommer, annars vet man inte om de kommer alls..

Ja, det brukar vara nyckeln till att verkligen få ut patruller - att vara lite påstridig och låta det gå fram att man inte tänker släppa det.

På SH får man viktiga nyheter snabbare än på polisradion :D

Nästa gång vill vi ha bilder på flyktbilen samt misstänkta gärningsmän :tummenupp

Det hade det lätt kunna bli! Hade jag haft en Ryss-cam i framrutan så hade vi haft ett par sorglustiga clip att skratta åt när två pissluffare försöker kicka enstånka. Jag satt några minuter bara 15 meter bakom dem och studerade tekniken. Vi kan väl avslöja så mycket att vänsterkicka inte var deras paradgren direkt...

Tyvärr ville jag heller inte släppa kontakten med polisen, så telefonen var låst vid örat - annars hade det varit enkelt att filma en snutt på det viset.
...och nej, jag gick inte ut och packade ihop dem bägge själv för vidare transport till Skånegatan helt enkelt på grund av att jag opererades i tisdags och är stel, med färska stygn.
Plus att jag inte vågade heller.

Kul detalj; när jag hängde på medhjälparbilen och LKC på telefon verkligen fick klart för sig att gick undan och mot fel färdriktning bitvis så vart dom lite aviga på telefon: "App app app - vi skall inte ha någon biljakt här."
"Oh, nej då - Detta är ingen biljakt - jag upplever det mer som ett "efterföljande".:hihi:hihi:hihi

16 minuter från första kontakt med polisen till det att trafikredaktionen bryter P3-sändningen och meddelar att ett utryckningsfordon och en MC blockerar ett körfält på bron. Liite lång tid, men det kändes vettigt att släppa iväg killens back-up då i vart fall.

" ...och nej, jag gick inte ut och packade ihop dem bägge själv för vidare transport till Skånegatan helt enkelt på grund av att jag opererades i tisdags och är stel, med färska stygn."

Är väl ingen som bad dig gå Rambo på dem i tråden heller eller? :hihi:fyllisar

Edit: Jag hade inte heller gått ut ensam emot två pundare som kan ha vad fan som helst i jackan:tungan

Jag tycker det var bra nog att du gjorde som du gjorde! Hoppas nu att ägaren får tillbaka sin hoj och att slöddret åker dit!

Kul detalj; när jag hängde på medhjälparbilen och LKC på telefon verkligen fick klart för sig att gick undan och mot fel färdriktning bitvis så vart dom lite aviga på telefon: "App app app - vi skall inte ha någon biljakt här."
"Oh, nej då - Detta är ingen biljakt - jag upplever det mer som ett "efterföljande".:hihi:hihi:hihi

:rofl:rofl:rofl

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...