Göra uppkörning med oskattad hoj

"Kollar dom upp hojarna på uppkörningen? Nekar dom mig uppkörningen pga användningsförbud? *"

Ja och ja.

Tvärsäkert svar där ;) Jag gjorde precis min uppkörning med en hoj som hade användningsförbud pga ngn skatteskuld på 30:-
Märkte detta när jag ställde på hojen samma morgon. Fuck me tänkte jag men drog dit ändå bara för att testa. Min uppkörningsman knappade in regnumret och kollade hojen i registret men sa ingenting om något användningsförbud och lät mig köra upp. Nu har jag körkortet ;)

Det fascinerar mig alltid när folk svarar så tvärsäkert på saker som de inte har en aning om ^^

Gjorde uppkörning på avställd hoj.
Gick bra.
Fast det var ju iofs 1962..
Hjälpte det något? Förmodligen inte, säger nog mest hur gammal jag är...:D
Men rent allmänt, bär man sig vettigt åt inför "Myndigheter" klarar man sig alltid.
Har under årens lopp blivit påkommen på vägen med körförbud/obesiktat/oskattat utan påföljd...
Trots min ålder..
Missade dock första uppkörningen på mc för landets första kvinnliga "bilinspektör" (hette iaf så då..)
-------------------
Inte en meter på hoj i sommar. Tyvärr. Lite 125cc-scooter dock.
Trots +8st i garaget..
(Kunde inte låta bli. Höstdepressionen "icke-åka" på gång?)
-------------------

Tvärsäkert svar där ;) Jag gjorde precis min uppkörning med en hoj som hade användningsförbud pga ngn skatteskuld på 30:-
Märkte detta när jag ställde på hojen samma morgon. Fuck me tänkte jag men drog dit ändå bara för att testa. Min uppkörningsman knappade in regnumret och kollade hojen i registret men sa ingenting om något användningsförbud och lät mig köra upp. Nu har jag körkortet ;)

Det fascinerar mig alltid när folk svarar så tvärsäkert på saker som de inte har en aning om ^^

Fast det är väl rätt ok att vara tvärsäker när Trafikverket skriver vad som gäller svart på vitt?

https://www.trafikverket.se/korkort...-a/krav-pa-fordon-vid-korprov---behorighet-a/

Motorcykeln får inte vara ett utryckningsfordon eller ha körförbud. Skatt och försäkring ska vara betalda.

Nu är det ju inte alltid så att teori och praktik går hand i hand. Om det är så att du fick köra upp trots att skatten inte var betald så är det väl bara att gratulera, då var provförrättaren antingen snäll eller missade det helt och hållet.

Jag tolkade nog ditt "användningsförbud" som körförbud, vilket innebär ett tvärsäkert nej.
Men jag förstår precis vad du menar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...