Göra som man vill lr sälja hojjen?

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
D-one skrev en bra fråga i ett tidigare inlägg....

Jag har en följdfråga som jag funderat på över dan..

Håller på och letar skinnställ för fullt och då är det ofta så att de som ska sälja ställ har fått barn eller ska få..eller så killarna blitt tjockisar själva, och måste ha ett större! :tungan

Varför säljer så många hojjen när de får fru och barn? Är det ekonomin? Är det farligt att åka hojj?? Så man tänker på att man ska överleva sina barn eller? Är det frugan som säger ifrån??

Jag skulle aldrig kräva av min sambo att han skulle sluta med nåt som han mår bra av.. (förutsatt att han inte bor i garaget och på hojjen,,förstås)

Fel fråga på detta forum kanske,,,men vad tror ni? Hur gjorde ni? :)

1. Skaffade Volvo, radhus o unge. :tummenupp
2. Köpte hoj. :tummenupp
3. Håller på med körkort. :gnissla
4. Gör tanten på smällen igen. :yoparty
5. Tanten säger: F***n, då dröjer det ju innan jag kan åka me' :(

Hon vill inte att jag säljer!!!

loop skrev:
1. Skaffade Volvo, radhus o unge. :tummenupp
2. Köpte hoj. :tummenupp
3. Håller på med körkort. :gnissla
4. Gör tanten på smällen igen. :yoparty
5. Tanten säger: F***n, då dröjer det ju innan jag kan åka me' :(

Hon vill inte att jag säljer!!!

Min polare är höggravid,,men än så länge så får hon plats att köra en blade.. (utan skinnställ :dummer )

Em74 skrev:
D-one skrev en bra fråga i ett tidigare inlägg....

Jag har en följdfråga som jag funderat på över dan..

Håller på och letar skinnställ för fullt och då är det ofta så att de som ska sälja ställ har fått barn eller ska få..eller så killarna blitt tjockisar själva, och måste ha ett större! :tungan

Varför säljer så många hojjen när de får fru och barn? Är det ekonomin? Är det farligt att åka hojj?? Så man tänker på att man ska överleva sina barn eller? Är det frugan som säger ifrån??

Jag skulle aldrig kräva av min sambo att han skulle sluta med nåt som han mår bra av.. (förutsatt att han inte bor i garaget och på hojjen,,förstås)

Fel fråga på detta forum kanske,,,men vad tror ni? Hur gjorde ni? :)

Det beror nog på olika anledningar men ekonomi är en stor del. Jag har familj och funderar ibland på att sälja eller byta till en billigare hoj. Det kostar ju lika mycket varje år oavset familj eller ej men man tittar på kostnad kontra nyttjandegrad. Det blir mindre åka om man har småttingar, så enkelt är det. Förra året så pröjsade jag 100 kr milen bara i försäkring ! Lägg sen på värdeminskning, slitage och en skvätt bensin, så är man uppe i runt 175 kr milen. Iår blir det flera mil och slutnotan kommer att landa under hundringen milen. Är du med på resonemanget ? Hög nyttjandegrat = värt pengarna, lågnyttjandegrad = tveksamt om det är värt pengarna.

Alla pojkar kör hoj ENBART för att få brudar. När pojken fått en fru är hojen alltså överflödig.

Så äre :mattias

Last edited:
Jag hade hoj och bil och när det vart dags för första monstret så var det bara att sälja båda två och köpa en större bil så att barnvagnen fick plats.
Nu har vi två monster, villa, bilar och det kostar en slant varje månad. Som tur är tjänar vi rätt hyggligt båda två och när svärfarsan köpte hoj föreslog frun att jag också skulle köpa en :)

Jag tror att de flesta säljer sina hojar när de bildar familj av ekonomiska skäl. Större bil, större lägenhet, barnvagnar osv gör att hojen får respass.

Kawwa skrev:
Det beror nog på olika anledningar men ekonomi är en stor del. Jag har familj och funderar ibland på att sälja eller byta till en billigare hoj. Det kostar ju lika mycket varje år oavset familj eller ej men man tittar på kostnad kontra nyttjandegrad. Det blir mindre åka om man har småttingar, så enkelt är det. Förra året så pröjsade jag 100 kr milen bara i försäkring ! Lägg sen på värdeminskning, slitage och en skvätt bensin, så är man uppe i runt 175 kr milen. Iår blir det flera mil och slutnotan kommer att landa under hundringen milen. Är du med på resonemanget ? Hög nyttjandegrat = värt pengarna, lågnyttjandegrad = tveksamt om det är värt pengarna.

Sant, ekonomin styr en hel del... Men där har vi försökt komma överens, självklart skulle jag vilja ha en GSXR1000 el R1, hojåkning har varit ett intresse som jag haft ända sen barnsben. Men aldrig haft råd med kortet eller hoj. Men helt plötsligt så märkte vi att det började bli pengar över varje månad. Så tjejen tyckte att det var helt ok att ta det där kortet och köpa en hoj. Blev en skaplig all around hoj, som inte är svindyr att försäkra. Man vill ju inte att tjejen och lillan ska behöva lida för att jag vill ha svindyra leksaker.
Man får väl se till att hålla kroppen "in shape", så man kan köpa sig den där liter hojen när kidsen väl "flugit ur boet"...

*EDIT* Eller när jag börjar få in fler pengar på banken varje månad!

Last edited:
Em74 skrev:
Är det frugan som säger ifrån??

<klipp>

Hur gjorde ni? :)

Här skulle iaf inte frugan säga nej, hon kör också hoj... :tummenupp

De som drar ner på hojandet - eller säljer den - när de får barn gör det nog i de flesta fall av ekonomiska skäl, och som redan sagts för att det inte finns så mycket tid att köra under de första småbarnsåren :rullandeu .

De som lägger ner för att de gifter sig, "frugan säger ifrån :whip ", har nog inte haft det där genuina hojintresset från början heller... Men visst, många människor ändrar ju prioriteringar och intressen flera gånger under livet, det är ju för många en process i ständig förvandling, letandet efter kul grejor och efter hand tröttnandet på dem.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd