Göra slut och flytta isär...

Se till att få ut henne så fort som möjligt.
Även om du förlorar på det.
Pengar får man nya.

Helt klart. Få den här soppan över så fort och smidigt som möjligt så du kan ta en dusch och börja på ny kula igen en erfarenhet rikare i bagaget.

Själv har jag i princip slutat med tjejer pga liknande scenarion. Tjejer saknar helt empati och är fanimej totalt hjärtlösa. Rensa ut henne ur ditt liv och ta sedan hand om dig själv.

Köptes hojen in före eller efter ni blev sambo? Köptes den in före så har honju ingen rätt till hojen och det där resonemanget om procentuella betalningar är ju bra någon slags fantasifoster i hennes huvud.

Du gav henne en chans till ett snyggt avslut men hon väljer att spela hardball så då är det ju bara att köra över henne så hårt du kan så lär hon sig att respektera dig nästa gång.

Sälj möblerna, tv och hela skiten och ge henne hälften av pengarna.

Det spelar ingen roll har jag för mig, sambolagen hanterar saker som är gemensama inom hemmet. Dvs motorcykel går inte under den.

Sveriges Rikes Lag
Norstedts Förlag 2009

Sambolag (2003:376)
Vad som avses med sambor
1§ 3st 2men: Lagen gäller sambornas gemensamma bostad och bohag.

Jag tolkar lagen som att fordon inte ingår. De är dessutom registrerade på en viss ägare.
Du behåller hojen.

Kontakta en advokat och be tjejen ta allt via denne. Hon kommer lägga av direkt och ni kan fortsätta lösa frågorna själva.
HAHAHAHA!!! Kyss dina pengar good bye! Du vet inte vad advokater kostar!

Last edited:
Släng henni i väggen. (inte bokstavligt)

Tyckte synd om dig från början då din hund fick vara hos mor och far din.

fört det första, hur i h*lvet* kunde du släppa hunden?? första misstaget!!

jag säger; hon har blivit bortskämd av dig, det hade jag blitt. jag märker hur jag är när jag är själv nu och jämför med innan när jag va sambo. jag blir extremt lat när jag blir sambo, tyvärr..men det vet jag om.........om han säger "ja" för ofta så hamnar jag där...

fört det första, hur i h*lvet* kunde du släppa hunden?? första misstaget!!

jag säger; hon har blivit bortskämd av dig, det hade jag blitt. jag märker hur jag är när jag är själv nu och jämför med innan när jag va sambo. jag blir extremt lat när jag blir sambo, tyvärr..men det vet jag om.........om han säger "ja" för ofta så hamnar jag där...

Som han även sade så hade hon ju inte bott själv eller klarat sig själv. Bortskämd från början tycker jag det låter som.

Jo jag gör ju det. Gör du?
Oj, sorry om jag lät lite hård. Inte så menat.
Och med "du" menade jag eg TS.
Min poäng skulle vara att det aldrig kan vara värt varken pengar eller energi att dra in en advokat efter ett 2 års (eller hur länge de/ni du bodde ihop) samboförhållande.
Klart hon (och säkert du) inte är lika gladlynt som innan, men ni har ju inte längre nåt som fyller på det positiva i er relation. Och att hennes polare ska lägga sig i är ju fullständigt onödigt.

Stå ut tills den här fasen är över. Dra in lite humor i skiten under tiden vettja. Låna/hyr in en ruskigt hot brud som får posa som din "nya bekanta".:tuttar Låt samtidigt en polare filma exets min när hon får se ditt "kap".:3freak Finns inget mer nedvärderande för ett ex än att killen fixat en brud snyggare än en själv.:gnissla:D

[Övertydlighet] Sista stycket är mest menat att släta över det jobbiga i din situation, även om det skulle va skitkul (för alla utom henne). Du bör va säker på din sak om du verkligen tänker utföra det. [/Övertydlighet]

Som han även sade så hade hon ju inte bott själv eller klarat sig själv. Bortskämd från början tycker jag det låter som.
Eller så hade hon inte hunnit med så mycket i livet än = ung och oförstörd. Brukar tilltala killar har jag hört...?:va

Last edited:
Rent allmänt, se bara till att få ut henne så fort som möjligt, sedan om några månader kan ni nog bygga en vänskapsrelation när bådas (hennes?) känslor lugnat ner sig lite.
Sedan får nog en eventuell vänskap börja om från början där du inte gör massa onödigt skit bara för att hon inte orkar. :)

Varför försörjer man sin partner?

Alla kan försörja sig själv. Spenderar man allting alltid utan att tänka en vecka framåt så är det ju bättre att stå sitt kast om man inte kan betala mat eller elräkning.
Enda sättet att lära sig ju.

Man hjälper inte sin respektive genom att ge denne pengar bara sådär eller stå för dennes utgifter.
Hur hade den personen gjort om den varit ensam?

Advokat är inte särskilt dyrt, och det kan räcka med att pynta för den där första timmen för att skicka signalen till tjejen att man menar allvar. Rådde en kompis att göra så i en liknande situation, och det funkade suveränt. Hon la av direkt, advokaten blåstes av och de löste resten sinsemellan.

:va Eh? Den här tjejen verkar ju bara ha känslor för materiella ting.

Tveksamt.
Många känner sig besvikna när ett förhållande går i stöpet, och tar ut det på den de hade förhållandet med. Ofta utan att ens vara medvetna om det. Därför jag tycker det är bäst att bara ta det lugnt och låta skiten blåsa förbi. Men viktigt att få ut henne, annars blir det bara värre och värre.

Boka & betala en flyttbil och fyll den sen med ALLT som hon ens i teorin kan göra anspråk på, skicka bilen till nya WT-pojkvännen så får hon göra vad hon vill med möblerna. TV'n ni köpte är bara värd nån tusenlapp idag, såga den mitt-itu och skicka med den på flyttbilen!

byt ut låsen.

Sen kan jag tycka att om det skiljer mycket i inkomst så en tanke när man delar på hyran. Den som tjänar mer tar lite större del i hyran. I gengäld så tar den som betalar mindre till hushållets kassa ett större ansvar för hemmet. Tvätt, mat , städning, tvätta bilen m,m

Hur kul är det när ena partnen har 3000 kr kvar att leva på och den andre 10 000 kr.

Har varit med om något liknande, oh efter lite tolkningsfrågor kom det fram att personliga
ting inte faller under sambolagen. Dvs sånt du köpt och använder själv, uteslutande.

Så som egen dator, mc (om hon inte har mc kort) oh allt vad du nu kan komma på.
Dock har hon möjlighet att bestrida och hävda att dessa ting är era och används av båda.
Då är det upp till tredje man att avgöra..

Lycka till med allt, oh skicka ut henne med huvvet före om hon inte betalar halva hyran +
tv licens, el, fasta tele kostnader, tv ab och värme/vatten.

sambo= bostad & bohag. Inget annat ska delas, du kan vara lugn, bågen går säker. Gemensam bostad + tillhörande lösöre är det enda som ska delas.

Se till att få ut henne så fort som möjligt.
Även om du förlorar på det.
Pengar får man nya.
Håller delvis med om detta. Råkade ut för en snarlik grej som TS, fast vi hade varit tillsammans betydligt längre. Jag var dock lika tofflig och blåst i förhållandet som jag får uppfattning om att TS var utifrån vad han skrev. När vi bröt upp sket jag i vilket, hon fick ta va hon ville bara hon packade sig iväg och utan att det blev någon dramaföreställning. Var skönt då, men så här i efterhand svider det lite att man gav upp så mycket utan bråk. Inte för att jag saknar nåt egentligen, det är principen.

Medans man bryter upp är det fortfarande från en person som man delat mycket med, någon som är en stor del av ens liv och någon som varit ens förtrogne så man är onödigt hänsynsfull. Efter ett par månader efter ett avslut är det inte längre samma person, och då är man inte lika storsint längre. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti