Göra rent plattskärmstråden!

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Som topic lyder, vad gor ni rent era plasma eller LCD skarmar med? Skadar vanligt fonsterputs finishen eller ska man andvanda vat trasa eller liknande?
Hur gor erfarna proffsen?:va

/En som ite har mkt erfarenhet av rengoring av plattskarmar::näsblod

Jag har nån spray för LCD-skärmar från Media Markt till skärmen på laptopen. Man sprayar på och torkar bort med nån trasa som inte luddar. Funkar bra. :tummenupp

Nu gäller det visserligen min laptop med glossy LCD.

Jag hade ett rengöringskit för skärmar bestående av en våtservett och en putstrasa. Den gjorde skärmen obönhörligt flammig och full med "droppmönster". Spelade ingen roll hur mycket man gnuggade.

Samma sak med fönsterputs och hushållspapper.

Testade med kranvatten och hushållspapper och ytan blev kristallklar.
Billigast var bäst :tummenupp

Jag hade ett rengöringskit för skärmar bestående av en våtservett och en putstrasa. Den gjorde skärmen obönhörligt flammig och full med "droppmönster". Spelade ingen roll hur mycket man gnuggade.

Samma sak med fönsterputs och hushållspapper.

Testade med kranvatten och hushållspapper och ytan blev kristallklar.
Billigast var bäst :tummenupp
Ne precis, det jag ar radd for att skiten ska bli flammig, vet dessutom att det ar svart att fa bort sedan oxa.
Ljummet vatten ar alltsa bast, om man har drabbats av kraftigt mkt finger o fettavtryck kanske man skulle terra lite diskmedel oxa? nan som har erfarenhet av det?:va

Se till att strömen är avstängd.. sen kan man torka av skärmen med en fuktig trasa... Inga problem...
Av med strommen!? inte sa att jag ska halla vatten pa TVn... eller kan det bli na plasmakortis?:D

Last edited:
Ne precis, det jag ar radd for att skiten ska bli flammig, vet dessutom att det ar svart att fa bort sedan oxa.
Ljummet vatten ar alltsa bast, om man har drabbats av kraftigt mkt finger o fettavtryck kanske man skulle terra lite diskmedel oxa? nan som har erfarenhet av det?:va

Av med strommen!? inte sa att jag ska halla vatten pa TVn... eller kan det bli na plasmakortis?:D

Anledningen att du bör stänga av tv:n är för att plasmaskärmar brukar bli jäkligt varma och slänger du på rengöringsmedel på en varm plasma så kan det bränna fast.

Jag rekommenderar denna, danska uppfinning, funkar SUPER! Dessutom är den jävligt schysst designad.

http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE88000

Anledningen att du bör stänga av tv:n är för att plasmaskärmar brukar bli jäkligt varma och slänger du på rengöringsmedel på en varm plasma så kan det bränna fast.

Jag rekommenderar denna, danska uppfinning, funkar SUPER! Dessutom är den jävligt schysst designad.

http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE88000

Okej, missforstand fran tidigare inlagg dar jag uppfattade det som man skulle rycka kontakten eller liknande, klart skarmen inte far vara varm!
Far ta o kopa nasta gang jag ar i swea:tummenupp tills dess far det bli varmt vatten! Om inte nan annan kommer med nat bra forslag till:)

*/ ?>
Back