Göra rent expansionskärl. lite panik!!

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Tjenare.

Har hittat ett expansionskärl som jag vill ha. dock har det utgått hos kawasaki så går inte att få tag i de längre. dock begagnat men ser ut som kriget tyvärr (bara smutsigt och missfärgat). hur fixat man så att de kanske blir som nytt eller betydligt bättre? diesel/avfettning/målarsoda/klorin?

tacksam för svar

Det beror ju lite på vad det är för smuts/missfärgningar och vad expansionskärlet är gjort av.

det ser ut så här. behöver få en rejäl tvätt invändigt och kankse nånting för att få plaste att bli lite vitare om de går vill säga

Bifogat

• $T2eC16FHJGQE9noMZKQ6BQGKrTF37!~~60_57.jpg
    $T2eC16FHJGQE9noMZKQ6BQGKrTF37!~~60_57.jpg
    60.6 KB · Visningar: 91
1. Öppna locket.
2. Fyll upp med vatten och diskmedel och i med en flaskborste. (Diskmedel och flaskborste är avancerade kemikalier och verktyg som jag hört talas om att kvinnor använder i köket så om du går till den där husavdelningen som kvinnfolk brukar hålla till - intill spisen vettu - så hittar du nog vad du behöver. :tummenupp)
3. Gnussa.

Lägg i en tablett maskindisk och fyll på med varmt vatten, skaka och vänta över natten.
Men som någon tidigare påpekade, lite beroende av vad det är för smuts.

OKey. tackar för bra tips. ang citronsyran, ska man gnugga rent eller låta det bara och verka en stund först? kan passa på och fråga med. om deet är lite smårepigt, kan man vattenslipa kärlen utan att det ser ännu värre ut efteråt?

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort