Snart är tyvärr första säsongen avklarad med MC-kortet och jag börjar redan få vinterångest. Vad är det man ska göra fram till april?! Har suttit och funderat lite på vad det finns att göra för att inte bli helt deprimerad av den mörka årstiden. Det jag har märkt är att det är extremt svårt att hitta något som verkar tillräckligt intressant...
Vad finns det mer att göra än att åka skidor/snowboard här i sthlm?
Det får inte vara allt för dyrt, håller på att spara till en ny hoj och det känner jag står över denna vinteraktivtet. Har kollat lite på kitesurfing o kitewing och då det verkar intressant o köra på isen och denna text intresserade mig från http://www.kitewing.nu/omkitewing/
Har ni några tips på vad jag sysselsätta mig med och vad utövar ni för vintersporter?
Vad finns det mer att göra än att åka skidor/snowboard här i sthlm?
Det får inte vara allt för dyrt, håller på att spara till en ny hoj och det känner jag står över denna vinteraktivtet. Har kollat lite på kitesurfing o kitewing och då det verkar intressant o köra på isen och denna text intresserade mig från http://www.kitewing.nu/omkitewing/
Dock har jag en känsla av att man kanske tröttnar på det, har dock inte testat så kan inte säga något egentligen. Att man kan både köra på isen och i en backe med snowboard är iof ett stort plus. Men det jag är ute efter är alltså någon sport där det finns lite hastighet/adrenalin/frihetskänsla, alltså exakt det som jag får ut av att åka hoj.Att obegränsat surfa runt på sommar, vinter, land eller sjö är obeskrivligt!
Hastigheten är helt upp dig dig själv, nuvarande hastighetsrekord ligger på 130 km/h.
Du kan när som helst vinkla upp Kitewingen för att nyttja den som en hangglider, nuvarande längsta hopp i världen är otroliga 505 meter långt! Det resulterar alltså i overkligt höga och långa hopp för den som vill det. Oavsett vart du åker kommer du garanterat att hitta nya sätt att använda vingen, det är bara du som sätter gränserna.
Har ni några tips på vad jag sysselsätta mig med och vad utövar ni för vintersporter?