göra om r6 till 25kw?

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
nu när försäkringen blir dyrare så funderar jag på att strypa ner min r6:a till 25kw.. undrar vad jag behöver för grejor för att göra de och om de blir svåra problem med försäkringsbolagen.. någon som har gjort detta för, som kan ge svar?? erl som vet..

Dom flesta F-bolag går på ursprungseffekt. Kanske finns något som funkar ändå. Annars är det bara att köpa strypsats hos tex Mcexpress(Hmm heter dom så)aja iaf så måste du ha ett papper på att strypningarna sitter på plats. + regbesiktning.

Tror det är så :D

Netech skrev:
2657658 nu när försäkringen blir dyrare så funderar jag på att strypa ner min r6:a till 25kw.. undrar vad jag behöver för grejor för att göra de och om de blir svåra problem med försäkringsbolagen.. någon som har gjort detta för, som kan ge svar?? erl som vet..

Har du ingen begränsning på ditt körkort så spelar det ingen roll om du stryper eftersom de flesta (eller alla?) försäkringsbolag går på ursprungseffekt nu för tiden.

Men för att strypa den behöver du en strypsats som kostar ca 1.500:- (finns bla på www.mc-kompaniet.se) när den är monterad så måste du göra en nybesiktning på motorcykeln. Finns trådar om detta, bara att söka.

Men som sagt, det hjälper inte om du har behörighet för att framföra tung motorcykel.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park