Göra om format på filmer.

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Ort
Stockholm, Haninge
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
Hallå dära.
Nu är det så att jag har ett gäng med filmer från när man var liten och banden börjar bli lite dåliga, så jag har tagit mig i kragen och kört in allt på hårddisken...

Nu till frågan: Hur ska jag bära mig åt för att göra om formatet på filmerna så att jag kan spela upp dem i de flesta DVD spelarna? Filerna är i som dem är just nu i WMV. Har någon något tips på något program som man kan göra om dem i ?


MVH.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Hallå dära.
Nu är det så att jag har ett gäng med filmer från när man var liten och banden börjar bli lite dåliga, så jag har tagit mig i kragen och kört in allt på hårddisken...

Nu till frågan: Hur ska jag bära mig åt för att göra om formatet på filmerna så att jag kan spela upp dem i de flesta DVD spelarna? Filerna är i som dem är just nu i WMV. Har någon något tips på något program som man kan göra om dem i ?


MVH.

DivX Är väl ett ganska bra format? Dock kör alla DVD spelare det inte, men många nya klarar det.
 

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Ort
Stockholm, Haninge
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
Vilket format jag ska använda är inte de stora problemet utan hur jag ska bära mig åt för att göra om dem? Någon som har något program och tipsa om?
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Mitt tips är att du spelar in i det format du vill ha från början, eller använda rå AVI i första steget. Du tappar kvalitet på att komprimera redan komprimerad video.

Testa att tanka det redan föreslagna TMPGEnc (Tomas MPEG Encoder). Det brukar klara det mesta.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Problemet är att du inte ändrar format utan kodar om filmen.. tar lång tid men som sagt TMPGEnc fixar biffen :tummenupp
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Vilket format jag ska använda är inte de stora problemet utan hur jag ska bära mig åt för att göra om dem? Någon som har något program och tipsa om?

För DivX laddar du bara ner divX installer från divX hemsida. När du installerar det frågar den om du vill ha codec,player, converter osv. väl iaf converter,så har du ett program som omvandlar till divX.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top