Göra matt skinn blankt

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Har precis inhandlat ett rejsigare ställ än mina lösa Halvarssons-prylar i vintage-stil. De satt för löst på mig, riskerar att vrida på sig om man klotar.

Inhandlade således ett Berik Brave Heart i svart med vita detaljer, som jag ämnar att behandla på så sätt att det drar sig mer åt vintage-hållet.
Började igår med att sprätta bort sex av tolv vedervärdigt fula loggor. Resten av loggorna ska jag färga, och alla vita detaljer ska även de färgas ner till en brungul nyans.
Dock är det svarta skinnet på stället i mattsvart. Själva skinnet är matt. Jag vill ha det blankt. Hur gör jag det? Manuellt putsande antar jag, men med vad för något? Olja av något slag? :va

kan inte nån typ av siliconspray eller något liknande funka, det brukar ju ge läder en lite glansigare yta (dock ganska hal)?:va

kan inte nån typ av siliconspray eller något liknande funka, det brukar ju ge läder en lite glansigare yta (dock ganska hal)?:va

Jag tror inte det är toppen för ändamålet. Det lägger mer en egen yta än behandlar skinnet.

Möbelpolish

Tja..

Jag köpte en burk med skinn-polish på möbelhuset här i stan, bör finnas på de flesta ställen .. Fick gnugga som en jävla gnu men det blev blankt och fint..

Kommer inte ihåg märket tyvärr.. Och det skall nämnas att det var dyrt som skam.. 300kr för en lite burk, dock drygt så det räckte med en burk..

Läderbalsam köpte jag, blev blankt efter behandling. Köptes i en skinnbutik/skräddare :tummenupp
Undvik dock ändalykts-området då det finns risk för halka på sadeln då :rolleyes:

Prova något läderbalsam, vet att mitt ställ blir lite mer färgglatt efter en behandling.

Hästaffärerna har bra sortiment, och är fan så mycket billigare än hojaffärerna...(sambon är hEstfucko :crash ).

Men....det här är ännu en sådan bubblare till dagens ghey-tråd? :va :D Att sprätta bort märken...? :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti