Göra i Stockholm en lördag?

Vad är bäst, Tom Tits eller Tekniska museet?

Tom Tits är för barn. (eller vuxna som sov i skolan). No further comments...

Tekniska är mkt bra numera. Tror dock INTE att den separata hojutställningen är kvar, eller Hedlunds motorer, vilket var en högtidsstund när Nisse själv kom dit och berättade om alla uppfinningar.

Visa nu Alicia att du är stadd i kassa och undvik alla lågbudgetprylar...
Gå på nån show, konsert, eller nåt annat skoj, ta med henne på Grill Rubys i gamla stan, ät den bästa köttbit du kan få på norra halvklotet.

Gör nåt vuxet! Inte barnaktiviteter!

Promenad på Djurgården, & beta av något museum på vägen är aldrig fel, speciellt när det är bra väder som idag! :)
Skansken håller fortfarande att strosa runt på tycker jag, så kan man klappa en älg på mulen...bara en sån sak!

Springa upp i stadshuset (många steg :tummenupp ) 20kr

MMA-gala Fryshuset (www.superiorchallange.se) 350 kr

Äta 50cm i diameter pizza St. Erkisplan 100kr

Dansa salsa La Isla o likanade typ 150kr

Springa Försvarets Hinderbana i Karlberg (Kungsholmen/Västra skogen) gratis och jävligt skoj.

Paddla kajak (Kungsholmen runt tar typ 1,5h) 200kr kan man lägga till o ta en bira på Hirschenkeller också.:tummenupp

Kolla utställningar i Berzeli park + Kulturhuset gratis

Last edited:
Blev Tekniska museet och sedan HusExpo.

Båda sög :D Nädå, men förväntade mig lite mer. Om Tekniska museet var för vuxna och Tom Tits fö barn så kommer jag nog aldrig besöka Tom Tits ur personligt intresse. Tekniska museet var rätt boooring egentligen förutom ångmaskinerna o motorerna i sig.

HusExpo, ett xx antal hus nertrampade av människor. Endel hus lukta piss, andra trä och andra skumt. Tråkiga hus därtill med delvis skumma säljare som tjata på även fast jag typ sa att jag inte var intresserad.
Därtill så var tydligen judarna som äger marken förbannade och skulle ta över hela området snart för att ... husera ... en kyrka?
Ja fler kyrkor till troende svenskar... eh :tungan

Nåja, hemma. Inser att jag missat GP-sändningen (tidsträning)... skit oxå.

Jag hade trevligt iallafall, blev en promenad på Djurgården också även fast det var en kort en. Husexpot var väl så där men kanske mest för att vi redan har bestämt hus.

Blir att prova mer tips nån annan helg :)

Tom tits är Kung! rekomenderas varmt, annars är cosmonova riktigt skoj, även naturhistoriska museét fungerar bra i samband med att gå på cosmonova då de ligger vägg i vägg och man får gratis inträde om man ser en föreställning som kostar ungefär som en biobiljett

EDIT: Oj, läste inte hela tråden jag var visst lite sen i galoppen.

Last edited:
Tom tits är Kung! rekomenderas varmt, annars är cosmonova riktigt skoj, även naturhistoriska museét fungerar bra i samband med att gå på cosmonova då de ligger vägg i vägg och man får gratis inträde om man ser en föreställning som kostar ungefär som en biobiljett

EDIT: Oj, läste inte hela tråden jag var visst lite sen i galoppen.

Vi var på naturhistoriska för inte allt för länge sen.
Det blir nog att besöka Tom tits så småningom, ett måste egentligen när man bor i Södertälje.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back