bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har lite planer på att vidareutveckla toppkåpan på KLR:en till en kåpa av glasfiber mest för det estetiska då jag nu har hyfsat koll på hur den ska vara författare inte skapa turbulens. Vidare är planen att också göra en glasfiber bakdel på turbobygge (som står stilla pga att mesta pengarna gått till ungarnas skytte, blev en bössa till i lördags).
Hur är biltemas matta, polyester och epoxy? Min enda erfarenhet av biltemas grejer är lamineringsepoxyn men då använde jag den att gjuta fast en aluminiumstång i en gevärsstock för att styva upp förstocken och till det funkade det ju bra.
Jag lär ju knappast göra gjutformar utan bara göra pluggar att plasta på och sen slipa och spackla och lacka delarna. Finns det nån anledning att använda epoxy jämför mot polyester, epoxy är ju ganska mycket dyrare.
Jag förmodar att glasfiberspackel och finspackel som används till bilar även blr funka i detta fallet, hur är biltemas såna produkter? Har använt Car Systems spackel då jag gjort saker av metall som behövt spacklas.
Hur är biltemas matta, polyester och epoxy? Min enda erfarenhet av biltemas grejer är lamineringsepoxyn men då använde jag den att gjuta fast en aluminiumstång i en gevärsstock för att styva upp förstocken och till det funkade det ju bra.
Jag lär ju knappast göra gjutformar utan bara göra pluggar att plasta på och sen slipa och spackla och lacka delarna. Finns det nån anledning att använda epoxy jämför mot polyester, epoxy är ju ganska mycket dyrare.
Jag förmodar att glasfiberspackel och finspackel som används till bilar även blr funka i detta fallet, hur är biltemas såna produkter? Har använt Car Systems spackel då jag gjort saker av metall som behövt spacklas.