Göra ett slipon tyst inför reggning.

Marcus E

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
Husaberg 650 (Såld) KTM 625 (såld) Honda cbr600 (såld) Kawasaki zx-10r
Hej!

Jag har ett ART slipon på min cbr600 och ska regga den till 25kw snart.

Har ingen orginal ljuddämpare.

Så har någon nått tips om hur man kan sänka ljudet på den, typ lägga en stypbricka eller fylla med ell eller nått sånt, hehe.

Det är ingen flashig kolfiber dämpare, utan är helt i krom utan "dekaler" så dämparn ser ut som orginal, så det borde vara lungt. Värre om det hade varit en colfiber dämpare eller nått som man hade "tystat" ner lite.

Låter den massor?
Polaren brukar aldrig byta till orig när han besiktigar sin R1.
Dina strypningar lär strypa tillräckligt även om det sitter slipon på eller ej, om det är det du oroar dig för.

Nej låter inte så jätte mycket. Men tänkte i å med att det är regristerings besiktning.

regbesiktning

När jag gjorde en regbesiktning med min lillebrors hoj så sa dom att dom var mer noga på en regbesiktning. Fick nedslag på att blinkersglas saknade e-märkning. Detta var ett par år sedan i Halmstad. Har du ingen möjlighet att låna orginalblås så slipper du oroa dig.

När jag gjorde en regbesiktning med min lillebrors hoj så sa dom att dom var mer noga på en regbesiktning. Fick nedslag på att blinkersglas saknade e-märkning. Detta var ett par år sedan i Halmstad. Har du ingen möjlighet att låna orginalblås så slipper du oroa dig.
Känner ju ingen med en cbr600 direkt. Ingen som har ett orginal som ligger å skrotar.

Känner ju ingen med en cbr600 direkt. Ingen som har ett orginal som ligger å skrotar.

Ett gammal HD-knep är att stoppa in några diskbollar och lås med najtråd så de inte far ut.
Men kör lungt med denna setup, flödet blir sämre så det är bara dumt att dra ur hojen eftersom den då kommer gå för fett pga motståndet.

Stalboll_1.jpg

Last edited:
Ett gammal HD-knep är att stoppa in några diskbollar och lås med najtråd så de inte far ut.
Men kör lungt med denna setup, flödet blir sämre så det är bara dumt att dra ur hojen eftersom den då kommer gå för fett pga motståndet.

Stalboll_1.jpg

thats tha shit...

funkar även om du har långa borrspån o knövla ihop till en boll. seså.. ut o borra med dig.. :D

Stalboll_1.jpg

Hehe, smart. Det var nått i den stilen jag tänkte. Får nog bli det om jag inte får tag på en orgianl ljuddämpare.

Hojen kommer inte dras ut direkt, kör den på släp till reggen, sen hem å montera ur den igen direkt.

Samtidigt som strypningen monteras bort?;) regade min gamla rd125a med cromat micron rör och det är ju 2t så det gör en del.. stod i stryp papprena att cykeln skulle göra max 110, puckot till bes man kom tillbaka och skratta :haha köp trimmad moppe ist, jag fick upp den i 80km/t och då varva jag nästan 6000 rpm på 4an!xD

jo men grattis tänkte jag. Rödmarkeringen vid typ 10000 och han missa 5ans växel:P

Alltså spelar det nog mkt roll vad det är för bes man, chansa tycker jag, tror inte dom är så noga spec inte om de inte syns..

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back