Göra en GSX 750 roligare..

Ulukai

Livet slutar vid 200
Gick med
8 Oct 2003
Ort
Malmö
Hoj
GiX 750
Tja
Min förstahoj är den jag förnärvarande besitter... En Suzuki GSX750, mer eller mindre en körskolehoj... Hyffsat tung och inte så mkt effekt (knappt 90hk). Jag är inte sådär JÄTTEGASIG av mig, men vill ha nåt som ser lite roligare ut än såhär... denna har jag bara för att klara uppkörningen på o lära mig helt enkelt, men jag går nu i tankar om att göra når snyggt med den. Typ, slipon, cleana upp rumpan lite, skaffa annan front osv... Har ni tips på vad som göras kan? Går det att ö.h.t. wheela på hojen? :va
Aja, skriv förslag e ni snälla!
 
Själv gillar jag det stuket på hoj, det går väl att städa upp lite smådetaljer så att den ser ren och musklig ut, kika på Kwak zrx1100 tex och Hånda Cb1300, och Suzuki gsx1400. Du kanske kan ge den en liten höjning i bak och hitta nåt schysst avgassystem. Sen går det ju att plocka i R-grejor i maskinen för lite mer pulver. 90hk? 70 har de väl??
 
Okej, jag funderar på nåt slipon. Hade varit härligt om den hade kunnat låta mer.
 
ne de är vell 90 å den moddelen med helkåpa är de 95 i. bakhjulet hm de går nog... :tummenupp
 
Jag hade själv en GSX750 förr, 86 hk är det väl har jag bestämt för mig, självklart går det att få upp den på bakhjulet, men det krävs kanske lite teknik. Jävligt bra förstahoj tycker jag, bastant och hållfast, enkel och ändå tillräckligt med krut för att man skall kunna mosa småhojar som SV650 och andra lättviktare vid rödljuset :).

Jag tror dock att det är ganska snålt med extrautrustning för "moddning" till modellen, slipon går ju iofs alltid att hitta. Men vad du än gör, förstör inte utseendet med ett fult Acerbis-endurolyse bara, det skulle se helknasigt ut :).

EDIT: Kan du tyska så finns det (självklart :)) en tysk sajt för modellen: http://www.gsx750.de/. Det verkar som om nästan varenda hojmodell har en tysk sajt :).
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top