Gör Persson arbetslös!

Nå?

• Antal röstningar
    0
Ja, Rainfeldt har nog mindre fett an Persson.

Sossarna ar ju inte det varsta vid rod vinst utan partierna de beblandar sig med. Nar de ska kohandlas med dem sa vet vi ju att det kommer upp massa idiotiska forslag.

Kajan skrev:
2461437Sossarna ar ju inte det varsta vid rod vinst utan partierna de beblandar sig med. Nar de ska kohandlas med dem sa vet vi ju att det kommer upp massa idiotiska forslag.
Man blev ju äcklad när man igår såg en debatt med Annica Bilström. :zpy

Fråga: "Kan du garantera att pengarna från trängselskatten kommer läggas på kollektivtrafik & vägar?"

Svar: "Ja, det kan jag garantera."

Jojo, var det inte hon som gick till val förra gången att vi absolut inte skulle ha något trängselförsök i Stockholm? :va

Sossarna säger vad som helst för att få röster, och bryter vilka vallöften som helst, ENBART för att kunna sitta kvar vid makten.
Så en röst på sossarna = en röst på vad fan som helst egentligen, man kan ju lika gärna rösta blankt istället. :tummenner

(Egentligen borde Billström bli åtalad för prostitution, eftersom hon säljer sig billigt till vem som helst, och blir kn***ad av Göran Persson iallafall. :hihi)

Nu är säkert inte dom andra partierna så mycket bättre, men det är iallafall inte dom som har gjort ett pissdåligt jobb, och missbrukat sin makt dom senaste 12 åren.

En röst för ett maktskifte är en signal till politikerna att det är VÄLJARNA dom faktiskt jobbar för, och inte sina egna intressen.

Last edited:
War-psycho skrev:
Men det är ju LITE skillnad på t.ex. A-kassa och det han får. ;)

Grejen är väl att han är garanterad en rätt bra summa framöver, än hur det går, tror det är en deal som man får som politiker.

KGK skrev:
2461512 Grejen är väl att han är garanterad en rätt bra summa framöver, än hur det går, tror det är en deal som man får som politiker.
Ja, inte tror jag på allvar att han kommer gå på A-kassa efter valet heller.... :7peta :D

Frågan är om dom bibehåller sina livvakter efter dom pensionerat sig inom politiken, eller om man kan ge honom en omgång med bollträt. :hihi

War-psycho skrev:
2461495
Sossarna säger vad som helst för att få röster, och bryter vilka vallöften som helst, ENBART för att kunna sitta kvar vid makten.
Så en röst på sossarna = en röst på vad fan som helst egentligen, man kan ju lika gärna rösta blankt istället. :tummenner
Är det inte så att alla partier är som en vinflöjell, ta moderaterna och deras politik. Med Bo Lundgren som ledare så svar det sänkta skatter som gäller, nu är det skuggpolitik på sossarna med lite populistiska vallöften som 15 öre billigare bensinskatt. Folkpartiet och Moderaterna kan nu tänka sig ett vårdnadsbidrag enbart för att göra KD och Hägglund glada. Mao tror jag inte att partierna skiljer sig åt att göra vad som helst för att få några röster extra. Vem kan klandra dem när det är så jämnt mellan blocken?

Mr Vader skrev:
2461586 Är det inte så att alla partier är som en vinflöjell, ta moderaterna och deras politik. Med Bo Lundgren som ledare så svar det sänkta skatter som gäller, nu är det skuggpolitik på sossarna med lite populistiska vallöften som 15 öre billigare bensinskatt. Folkpartiet och Moderaterna kan nu tänka sig ett vårdnadsbidrag enbart för att göra KD och Hägglund glada. Mao tror jag inte att partierna skiljer sig åt att göra vad som helst för att få några röster extra. Vem kan klandra dem när det är så jämnt mellan blocken?
Och du läste inte två rader längre ner i mitt inlägg? :)

Mr Vader skrev:
2461586 Är det inte så att alla partier är som en vinflöjell, ta moderaterna och deras politik. Med Bo Lundgren som ledare så svar det sänkta skatter som gäller, nu är det skuggpolitik på sossarna med lite populistiska vallöften som 15 öre billigare bensinskatt. Folkpartiet och Moderaterna kan nu tänka sig ett vårdnadsbidrag enbart för att göra KD och Hägglund glada. Mao tror jag inte att partierna skiljer sig åt att göra vad som helst för att få några röster extra. Vem kan klandra dem när det är så jämnt mellan blocken?
"prata inte med mig om klassamhälle, Jag har sett det och jag hatar det!" Eller vad sa han godsägare Person, han är en stor lögnare som pratar om att lika förutsättnigar etc, lika dant han ministrar som säger sig motarbeta klassamhället men samtidigt sitter i bolagsstyrelser och ger sig själva miljionlöner.
Nej rösta moderat på söndag så är det iallfall ärlig politik som från början säger att det ska löna sig att arbeta. Dom som absolut inte KAN arbeta får ändå hjälp av det sociala skyddsnät som finns även i ett borgeligt styrt sverige. Spaka ut alla sjukpensionerade arbetsskygga 2barnsmammor som suger musten ur vårt samhälle, ut i arbetslivet med er soffpotatisar.
Skrota Persons arbetsmarknadspolitiska åtgärder som fullständigt underminerar hela arbetsmarknaden.

Förövrigt anser jag att sossar är söta djur men dom bör hållas inlåsta.:tomten

War-psycho skrev:
2461589 Och du läste inte två rader längre ner i mitt inlägg? :)
Sossar lyssnar inte. Dom kör bara över Svenson och talar om för folket att det ä vad som är bäst för dom, det vet du väl.:D

Mr Vader skrev:
2461614 Tydligen inte...:rolleyes:
Say no more :D
Föresten, ska du komma över och dricka segerchampagne på söndagkväll ?

Last edited:
crashtestdummy skrev:
2461616 "prata inte med mig om klassamhälle, Jag har sett det och jag hatar det!" Eller vad sa han godsägare Person, han är en stor lögnare som pratar om att lika förutsättnigar etc, lika dant han ministrar som säger sig motarbeta klassamhället men samtidigt sitter i bolagsstyrelser och ger sig själva miljionlöner.
Nej rösta moderat på söndag så är det iallfall ärlig politik som från början säger att det ska löna sig att arbeta. Dom som absolut inte KAN arbeta får ändå hjälp av det sociala skyddsnät som finns även i ett borgeligt styrt sverige. Spaka ut alla sjukpensionerade arbetsskygga 2barnsmammor som suger musten ur vårt samhälle, ut i arbetslivet med er soffpotatisar.
Skrota Persons arbetsmarknadspolitiska åtgärder som fullständigt underminerar hela arbetsmarknaden.

Föresten, ska du komma över och dricka segerchampagne på söndagkväll ?
Persson har inte köpt ngt gods, det är hans fru och du vet väl hur det är när frugan har bestämt sig.:)

Jag håller med om att man kan ställa större krav på medborgarna, men inte genom lägre ersättningsnivåer. Då är det bättre att genomföra ett systemskifte i försäkringssystemet och låta var och en bestämma vilken nivå på skyddsnätet som passa just mig. Vilket även kräver en total ändring av skattesystem och sjukvårdssystem. Dett tror jag personligen blir dyrare och sämre för den stora massan, men bättre än den halvmessyr som moderaterna pratar om med samma skatter som idag, lägre ersättningsnivåer och privata kompletteringar av försäkringar(=svindyrt).

Jag kommer gärna på söndag och dricker skumpa...:tummenupp

Mr Vader skrev:
2461712 Persson har inte köpt ngt gods, det är hans fru och du vet väl hur det är när frugan har bestämt sig.:)

blabla sossesnack
Jag kommer gärna på söndag och dricker skumpa...:tummenupp

Jo jag har sett det på nära håll när kompisar gifter sig, nästa dag bor dom 2 kvarter från svärmor i någon gudsförgäten stadsdel i en håla till stad.:D
men lite skumpa ska du få när vi firar borglig seger.:tummenupp

crashtestdummy skrev:
2461836 Jo jag har sett det på nära håll när kompisar gifter sig, nästa dag bor dom 2 kvarter från svärmor i någon gudsförgäten stadsdel i en håla till stad.:D
men lite skumpa ska du få när vi firar borglig seger.:tummenupp
Nu ska vi inte kasta sten i glashus...:näsblod

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey