gör dom det med flit??

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Det händer mej ofta när det går sakta i köer eller om man har stannat för röttjlus. Då kommer framförvarande bilist på att han ska tvätta rutan.Och med spolarmunstycken inställda som Beckhams straffläggarinställning (högt över) så får man det i nyllet.Efter som jag fäller upp visiret när det går sakta så undrar jag vad som händer om man blir stoppad och får blåsa i alkometern med käften full av spolarvätska. :gnissla

Ja oftast gör dom det... då drar iaf jag förbi o ger dom fingret. Borde göra mer materiella skador men det är lite onödigt när man nuförtiden har lätt för att hitta folk genom registreringsnumret.

Jaaa, dom gör det med flit. I spolarvätskan har dom lorrygängets rengörningsmedel."Allt skit ska bort" :hihi

Swedie skrev:
Ja oftast gör dom det... då drar iaf jag förbi o ger dom fingret. Borde göra mer materiella skador men det är lite onödigt när man nuförtiden har lätt för att hitta folk genom registreringsnumret.
Dom gör ju det faaan med meningen .. .Engång jag tuta o vred lite på handen för att visa om han e inte helt klok .. då spruta han igen :kocko .. då ställde jag mig framför o gjorde värsta burnout o visa fingret .. han bara stog kvar där o fatta nada :rofl !! :yoparty :yoparty ! Tyckte det var rätt åt han !!!

Har aldrig hänt mig och tacka f*n för det, vilka idioter.
Men, ang. felaktig inställning av munstyckena. Är de inte riktade högt över för att fartvinden (i vanliga fall) trycker ner strålen?

det var väl en här på sh som slog av backspegeln på en bil efter att han hade blivit duschad ett antal gånger och fått fingret av bilisten..
helt rätt gjort.

Last edited:
frekke skrev:
Har aldrig hänt mig och tacka f*n för det, vilka idioter.
Men, ang. felaktig inställning av munstyckena. Är de inte riktade högt över för att fartvinden (i vanliga fall) trycker ner strålen?

Jo dom är väl det, vilket stärker mina misstankar om att dom gör det med flit när dom står still.

Masen skrev:
Jo dom är väl det, vilket stärker mina misstankar om att dom gör det med flit när dom står still.
Ännu en anledning till att köra mellan filerna och stanna framme vid stopplinjen då! :tummenupp

Bara hänt mig en gång fast när jag låg bakom en bil på motorväg. Perfekt eftersom flugorna på visiret lossnade mkt lättare :)

Jo, jag är fan övertygad om att det finns många som gör det med flit :ajjabajja ... :kocko
Det värsta är när dom har nån jäkla spolarvätska med doft...då känns det som man åker runt med en förbannad citron odling i hjälmen :6surkart
//TwinSucker

Saken är den att bilister ofta är rädda för oss. Iaf kvinnliga. Var i stockholm o körde med Mrlind .. vi skiftade hojar vid ett skede och efte ett tag bytte vi hojar vid ett rödljus och jag kan inte glömma minen på kvinnan i 30års åldern som stod jämnte, hennes min sa "han kommer emot mig, han kommer döda mig".

Finns det nått roligt man kan skvätta tillbaka på bilarna? eller åka fram o bryta av torkarbladet eller nått...

Swedie skrev:
Finns det nått roligt man kan skvätta tillbaka på bilarna? eller åka fram o bryta av torkarbladet eller nått...

Montera dieselinsprut i grenröret så kan du lägga fina rökridåer som är Feeeta.
För bästa effekt så ska Dieseln blandas med lite ATF olja.

Borra fast ett munstycke så högt upp på kröken som möjligt, koppla en slang till en spolarpump som du monterar i en behållare/kärl.
Strömbrytare till pumpen och sen i med diesel och lite ATF olja
bara att varva upp hojen och med riktigt varmt grenrör trycka på knappen.
Sen är det ingen i hela korsningen som ser nåt eller hittar nånstans, inte ens du :lol

Funkade jättebra när man var 18år och åkte i allehanda rishögar.

Blev nästan lite inspirerad att testa det på hojjen faktiskt nu....Bråka med polisen lite :hihi

/Nitrous

Swedie skrev:
Saken är den att bilister ofta är rädda för oss. Iaf kvinnliga. Var i stockholm o körde med Mrlind .. vi skiftade hojar vid ett skede och efte ett tag bytte vi hojar vid ett rödljus och jag kan inte glömma minen på kvinnan i 30års åldern som stod jämnte, hennes min sa "han kommer emot mig, han kommer döda mig".

Spotta snus kan man ju altid göra. Det blir ju inga skadpr på lacken i allafall. :lol

varför inte åka förbi o böja in backspegeln (går ju att dra ut igen) men som en varning..
eller varför inte lyfta på torkarbladet då måste de gå ut o fixa det :lol

Lite paranoida?

Det är väl ganska uppenbart att de flesta gör det utan att tänka sig för. Klantigt, men inte någon anledning att få en backspegel bortbruten!

Jo, har läst tråden om backspegeln och i det fallet var det befogat...

Sluta tänk "vi och dom" hela tiden!

chrilla, du har tydligen inte blivit utsatt för när mitt på dagen det kommer spolarvätska i fem minuter från bilen framför (först backar man ju.. då går lite tid. Till slut kör man om för att det börjar bli jobbigt. Iofs luktar det gott).

Bara amatörer använder vidrutespolningen. Spolarna till lysena har högtryck och drar iväg mycket mer fukt i en tätare dimma. Bäst funkar det vid krypkörning...

Tacka mig för tipsen då!!! tacka!!!

Swedie skrev:
chrilla, du har tydligen inte blivit utsatt för när mitt på dagen det kommer spolarvätska i fem minuter från bilen framför (först backar man ju.. då går lite tid. Till slut kör man om för att det börjar bli jobbigt. Iofs luktar det gott).

Varför står du kvar i fem minuter? :lol

Jo, det har jag väl, blir jävligt irriterad, men vill tro det bästa om folk... :rolleyes:

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025