Gör BMW hojar också? Vad är en ducce? medvetenheten om mc märken sjunker drastiskt

Poacher skrev:
hahahahaha, då kan man bli rasande.
Det är förbannat sant.

A"jag såg en jättesnygg hoj idag"

B"jaha vad var det för någon?"

A"en röd"

:confused:

Haha igår. Sitter vid datorn och flickvännen ropar "En sån motorcykel som du har fast röd, snygg R1:a"
Jag: "Älskling jag har en r6:a" samtidigt som jag springer till TVn för en R1:a vill man ju inte missa. Väl framme blir det precis reklam så jag står och väntar i fem min för att få se min R1:a, sen börjar filmen igen och hon pekar på en gammal jäkla knarr, en suzuki som har minst 15 år på nacken. "Där är den, en sån som du har, jag börjar bli bra på motorcyklar va?"
Jag skakar på huvudet.....

kjuze skrev:
Haha igår. Sitter vid datorn och flickvännen ropar "En sån motorcykel som du har fast röd, snygg R1:a"
Jag: "Älskling jag har en r6:a" samtidigt som jag springer till TVn för en R1:a vill man ju inte missa. Väl framme blir det precis reklam så jag står och väntar i fem min för att få se min R1:a, sen börjar filmen igen och hon pekar på en gammal jäkla knarr, en suzuki som har minst 15 år på nacken. "Där är den, en sån som du har, jag börjar bli bra på motorcyklar va?"
Jag skakar på huvudet.....
Ännu en gång bevisat att om man vill impa på btudar räcker det med att ha en röd hoj, den kan vara 15 år gammal dom ser ingen skillnad.

Jag har 1 röd hoj samt 1 röd cabbe.

/Singel :va

Solan skrev:
Varför måste man undervisa folk om mc-märken?
...
Jag kunde inte bry mig mindre om inte folk vet vad Ducati är....huvudsaken är att jag själv vet att det är en grym hoj!

Ja du svarar ju på din egna fråga :D

(obs obs skämt skämt)

BMW R90s skrev:
Garva lagom!
Hustrun frågade om det inte hade ramlat bort en kåpa när hon
såg en Ducce med torrkoppling :lol

Liknande kommentar har man ju fåt några gånger..

"Du, jag tror din koppling är paj!"

"Har den gått sönder?"

"F*n, den kopplingen måste vara helt slut"

*suck* :3freak

GSXR1100R skrev:
Ännu en gång bevisat att om man vill impa på btudar räcker det med att ha en röd hoj, den kan vara 15 år gammal dom ser ingen skillnad.

Du kanske skulle börja använda mörkt visir :rolleyes:

amullo skrev:
"Du, jag tror din koppling är paj!"

Men den skramlar väl för att den är trasig?

V twin och goa vibbar, de är alla mc förares dröm, läs HD.

De som kör plastraketer vill egentligen ha en HD men tränar fortfarande på en mc med mindre kubik. :banana

GSXR1100R skrev:

Jag har en 16 år gammal semi-röd hoj.

Att det är stor och kluimpig gör inget, för alla tror att stora hojar är snabbast och bäst. Ungefär som bilar. :)

Sen att man blir avhängd av alla gör väl inget? ;)

så fort man nämner någon sporthoj så jämnför idioter den med R1(yamaha vet de nog inte änns att det är?) ...efter som det är den snabbaste, snyggaste, starkaste, sportigaste o.s.v. -hojen!

Lyckad marknadsföring :tummenupp

kajlyl skrev:
så fort man nämner någon sporthoj så jämnför idioter den med R1(yamaha vet de nog inte änns att det är?) ...efter som det är den snabbaste, snyggaste, starkaste, sportigaste o.s.v. -hojen!

Lyckad marknadsföring :tummenupp
Det gör faktiskt många här på forumet med, jag skulle tro att R1 är den hoj som nämns oftast.
Vare sig man anser sig hata den eller älska den så har den gjort ett jävla intryck.

stoffer skrev:
Att det är stor och kluimpig gör inget, för alla tror att stora hojar är snabbast och bäst. Ungefär som bilar. :)

Kåpa och hänga på tanken är lika med tävlingsmotorcykel som inte passar på allmän väg!

Allt stort med kåpa är extremt oavsett ålder. Det beror på att en stor mc är mycket svårare att köra och snabbare än en mindre mc. En 250 är lättkörd och säker.

Streetfighter är nog svårast att förklara eftersom det inte är en HD trots att den saknar helkåpa. :huvet

Alla som åker mc gillar hårdrock och det är den enorma frihetskänslan som är viktigast.

De flesta fattar inte varför jag tillbringade 70 procent av min körskola i körgården eftersom det måste vara otroligt svårt att hålla sig kvar på en mc som kör fortare än 70 km/h. Dessutom måste det vara väldigt läskigt att man hela tiden när man kör rakt fram i 70 km/h riskerar att välta när som helst.

Det bästa med mc är ändå att man har så kort bromssträcka eftersom en hoj är så lätt...

BMW R90s skrev:
Garva lagom!
Hustrun frågade om det inte hade ramlat bort en kåpa när hon
såg en Ducce med torrkoppling :lol

Polaren trodde man kunde plocka bort tändstiften när motorn väl var startad. Enligt honom behövs dom inte när motorn är igång... :huvet

Jag har en norsk tjej inneboende och hon tog sig faktiskt igenom hela eurosportsammandraget om årets superbikeserie. Det var svårt i början när hon undrade om det var samma rejs vi såg hela tiden. Brands Hatch och Laguna Seca kan ju se likadana ut för en oinvigd. Men efter end stund började hon faktiskt känna igen "han med hatten på den gula hojen" (Chris Vermuelen), "den lilla Japanen" (Haga) och "han som spelar Piano (Toeseland). Ganska duktigt tycker jag mtp att det var första gången. Lite oroande var det dock när hon frågade "varför kör inte han som ligger bakom om den andre så han kommer först i stället?" samt "tröttnar dom inte på att spruta champagne på varandra?". :rolleyes:

Poacher skrev:
Skratta inte, men jag har hört en del säga att R6 är den större hojen i familjen
R7 har de förstås inte hört talas om.

Samma gäller här. Hade en lång diskussion med en som sade sig vara motorcykelinstresserad. Han kunde ju inte ge sig.

Bonnie skrev:
Något som oroar mig är att medvetenheten om mc märken sjunkit drastiskt under de senaste åren. Frågan är vad vi ska göra åt det?
Stämmer detta verkligen? Det är definitivt inget jag har märkt av.

mb skrev:
Stämmer detta verkligen? Det är definitivt inget jag har märkt av.

Det beror på vilka man umgås med. På mitt jobb är medvetenheten låg, mycket prat om häftigt cool och farligt.

V-twin och radfyra debatter väcker inget intresse.... :huvet

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...