Gått ner 30km/h i toppfart!

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Tjena!

Nu har jag blivit riktigt less på att min DT har gått ner 30km/h i toppfart sen vi köpte den :va

När vi köpte den gick den 140 o nu gör den bara 110, och vi bytte kolv förra sommaren.

Fick upp den på bakhjulet i 4an tidigare också men nu är det till och med trögt att få upp den i 2an :/

Kan det vara att man måste rengöra luftfiltret elr vad kan det vara? Behöver hjälp :mad:

Okej, tänkte att om den sotat igen o fastnat eller så kan det nog ge liknande symptom :va

Pojkar går snabbt upp i vikt under tonåren.

Försöker inte klanka ner på dig.... men testa http://www.gi-metoden.nu/ :tummenupp

... Annars skadar det ju aldrig att rengöra luftfiltret och kolla andra delar som inte setts över på länge

Last edited:
Pojkar går snabbt upp i vikt under tonåren.

Försöker inte klanka ner på dig.... men testa http://www.gi-metoden.nu/ :tummenupp

... Annars skadar det ju aldrig att rengöra luftfiltret och kolla andra delar som inte setts över på länge

hahaha näe har nästan inte gått upp i vikt alls faktiskt ;) men asså i sommras så började jag skruva i ypvsen för att kolla om den var strypt men det var den inte så jag råkade göra den strypt istället :rolleyes: sen började jag skruva i den igen tills den gick ostrypt igen. Men jag kan ju ha ställt den lite konstigt även om den gick bättre än när jag ställde den så den var strypt.

Hade ju inge mätare heller så jag märkte ju inte om den gick ner i toppfart :/ om det inte är det så har jag ingen aning om vad som är felet, har prövat rengöra luftfiltret också men det hjälpte inte :/

hahaha näe har nästan inte gått upp i vikt alls faktiskt ;) men asså i sommras så började jag skruva i ypvsen för att kolla om den var strypt men det var den inte så jag råkade göra den strypt istället :rolleyes: sen började jag skruva i den igen tills den gick ostrypt igen. Men jag kan ju ha ställt den lite konstigt även om den gick bättre än när jag ställde den så den var strypt.

Hade ju inge mätare heller så jag märkte ju inte om den gick ner i toppfart :/ om det inte är det så har jag ingen aning om vad som är felet, har prövat rengöra luftfiltret också men det hjälpte inte :/

Nu vet jag inte hur krångligt det är att montera en ypvs men att bara ta av och montera om sakerna brukar hjälpa för mig iallafall:tungan

lycka till!

Bäst att göra efter man varvat 7k (8 om man vill vara på säkra sidan) och stängt av, right?
ahh, jo precis, tänkte inte på det.

Sen kan ju saker som tändstift och bensinfilter åstakomma rätt konstiga fel också. Värt att kolla!

Roliga ni är båda två ;) men när man tagit av kröken, ska man då starta hojen o gasa 7k varv o samtidigt kolla hur den står elr vad menar ni? (trögfattad) :tungan

Nä du ska hålla 7-8 tusen RPM, stänga av med tändningslåset (utan att låta varvet sjunka innan)
Sen plockar du bort kröken och kollar

Så har jag lärt mig iaf :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey