Gått i sömne? Berätta!

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Har ni gått i sömne och gjort något annorlunda, dumt eller rolig.

Vet inte riktigt vilken katori min innehåller men jag har gjort det två gånger.
1.
För många år sedan så drömde jag att jag gick upp ur sängen och skulle läsa en bok (:va) också gick jag till min bokhylla och fick då tag på någon bok som hette något likande med "Apan i grottan" och sen gick jag o la mig igen o skulle läsa den.... när jag vaknar på morgonen så säger min farsa "varför låg du och höll om en bok när jag skulle komma in o väcka dig?" :)

2.
Det hände för bara någon vecka sen, jag gick o la mig runt 23.00 för jag skulle till skolan nästa dag, efter drygt 30minuter så har jag tydligen vaknat och går ut i köket och där står min farsa så säger jag "godmorgon" så går jag in i tvättrummet och börjar samla på mig kläder som jag ska ha på mig när jag ska till skolan så har tydligen min farsa sagt "vad håller du på med?" så svarade jag då med en blick som om han är dum i huvet :tungan "jag ska till skolan ju?!" senså säger han då du det är kväll och du ska sova.... då vaknar jag och fattar de hela sen går jag o lägger mig igen :)

Går oftast i sömnen. Har liksom gått runt och flyttat en del möbler... kastat en del grejer överallt... pratat med morsan utan att veta om det, och sagt helt meningslösa ord, helt :kocko

EDIT: Det värsta var ju dock när jag stod mitt i vardagsrummet och pratade högt för mig själv, sedan kom mamma som visste att jag drömde och sa gå och lägg dig, och så svarade jag jag ska, och så gjorde jag det.

Hur i helvete kan jag svara omedvetet? Minns ju ingenting? Kusligt...

Minns inte ett piss.

Last edited:
har själv aldrig ens pratat i sömnen (ok stönat :tungan )
Men min polare bor i lägenhet. Gick upp i sömnen och skulle gå till grannen och låna mjölk. han ställer sig och börjar låsa upp, då kommer hans farsa och säger...
-va gör du?
-jag ska till Rasmus
-nej det ska du inte :va
-jooooooo!!
-GÅ OCH LÄGG DIG (snorunge) :fatta!
-okej *gick och la sig*

så man är nog jävligt medveten..

Jag och brorsan "gick i sömnen ihop" när familjen sov i husvagn en gång.

Morsan vaknade av att brorsan rotade runt i täcket på jakt efter en kanin och jag stod på golvet med utsträckta armar och sa "ge mej kaninen,ge mej kaninen..." och han sa att "den va här alldeles nyss".
Båda blev skitförbannade när hon sa att vi skulle gå å lägga oss och att det inte fanns nån kanin. :kocko

Cathy skrev:
Jag och brorsan "gick i sömnen ihop" när familjen sov i husvagn en gång.

Morsan vaknade av att brorsan rotade runt i täcket på jakt efter en kanin och jag stod på golvet med utsträckta armar och sa "ge mej kaninen,ge mej kaninen..." och han sa att "den va här alldeles nyss".
Båda blev skitförbannade när hon sa att vi skulle gå å lägga oss och att det inte fanns nån kanin. :kocko

Din fajja hade inte glömt ngn braj på glöd i husvagnen va?? :hihi :fyllisar

Själv har jag blivit påkommen flera gånger när jag säger en massa i sömnen, det bästa är när folk kan väcka mig på morgonen, 20 min senare väcker dom mig för fjärde gången och är skitförbannade, varpå jag säger: Jaja, jag skall gå upp, men varför är du så arg.. du väckte ju mig precis... :3freak

En polare gick upp mitt i natten på fyllan, varpå hans flickvän frågar: vad skall du göra? Jag skall gå och pissa säger han... Han knäpper upp brallorna och ställer sig och pissa under fönstret i vardagsrummet. Flickvännen fattar att han inte är riktigt närvarande och frågar: Varför kissar du dääääär? SLUTA!

Han svarar: Jag måste kunna se ut när jag pissar!

Det enda problemet var att persiennen var nere... HOHOHOHO! :fyllisar :rofl :näsblod :crash

Josafan skrev:
Din fajja hade inte glömt ngn braj på glöd i husvagnen va?? :hihi :fyllisar

Man kan ju börja undra... :va

I samma husvagn hittade min kära mor mej sittandes på golvet upprepandes någon sorts procedur med armarna. Hon frågade lite försiktigt några gånger utan att få något svar (bortsett från onda blickar).
Sista gången hon frågade hade jag vrålat "....seee nu va du gjorde!!! Nu rasade ALLT!"
Nästa morgon hade jag ett svagt minne av att jag drömt att jag staplade kuddar...

Jag gick upp och lade mig mellan mor och far när jag var typ 18 år. Vaknade på morgonen och fick mig ett rejält lillpojk-deja vu. Men jag sov gott den natten i alla fall.

Jag brukar kunna föra en konversation på morgnarna med min flickvän när hon väcker mig men har inget minne av det sen när hon frågar mig när jag är vaken.
Och en kväll för väldigt länge sen så hade jag och min lillebror varit på fest och supit till rejält och jag fick skjutsa hem honom på pakethållaren och samtidigt hålla i honom. Väl hemma så slår jag på tv'n och lägger mig i soffan och brorsan likaså. Rätt som det är så ställer han sig upp efter några försök och går bort mot hörnet i vardagsrummet. Väl där drar han ner brallorna till knävecken och börjar pissa på golvlampan i hörnet OCH på väggen. Jag frågar vad fan han gör och säger att han ska gå på toa, när han redan står där och pissar. Jag ligger på soffan och garvar ihjäl mig och när han har pissat färdigt så drar han upp brallorna, går till soffan och faller ihop över armstödet och har förmodligen somnat innan han träffar soffan. Jag fortsatte att glo på tv i nån minut tills min storesyrra kommer hem och frågar varför det luktar piss i hela vardagsrummet och jag pekar på brorsan och på väggen. Så hon får stå och torka upp allt klockan 3 på natten och jag går till sängen och däckar. Brorsan förnekar det fortfarande än idag, sisådär 7-8 år eftr att det hände.

gick ofta i sömnen när jag var mindre.. sen slutade det, men för ett drygt år sen hände det igen!
Jag gick ner för trappan med bestämda steg(morsan vaknade), fram till ytterdörren och tog på mig skorna och började trixa med låset för att få upp dörren. Då ropade morsan från trappan och undrade vad jag gjorde, jag skulle ut o pissa förklarade jag! morsan som tydligen var van, frågade snällt om det inte var bättre att jag pissade på toaletten? efter viss argumentation vaknade jag iaf...
Dagen efter kom jag ihåg att det var ett stort flygplan bakom ladan(bodde på gård då) som jag ville gå ut och pissa brevid :va

kajlyl skrev:
gick ofta i sömnen när jag var mindre.. sen slutade det, men för ett drygt år sen hände det igen!
Jag gick ner för trappan med bestämda steg(morsan vaknade), fram till ytterdörren och tog på mig skorna och började trixa med låset för att få upp dörren. Då ropade morsan från trappan och undrade vad jag gjorde, jag skulle ut o pissa förklarade jag! morsan som tydligen var van, frågade snällt om det inte var bättre att jag pissade på toaletten? efter viss argumentation vaknade jag iaf...
Dagen efter kom jag ihåg att det var ett stort flygplan bakom ladan(bodde på gård då) som jag ville gå ut och pissa brevid :va

Haha, den här var riktigt vrickad. Hade hänt mig något liknande, ville gå ut och pissa, men som tur var tittade farsan på tv och han såg mig gå ut och stoppade mig. Undra vad som hade hänt om jag hade gått ut? Bor i Bergsjön :rofl

Varje morgon nästan så pratar jag i sömnen när morsan försöker väcka mej.. Blir ett jävla liv dom dagarna jag är taskig o kallar henne idiot med mera :)

Men för ett par år sen så somnade jag ofta på soffan (dom dagarna när vi hade en BEKVÄM soffa) så varenda gång när mina föräldrar skulle gå o lägga sej så kunde dom leda in mej till sängen och få mej att lägga mej.
Ganska bekvämt att somna på soffan och vakna i sängen :D

Min plastbrorsa pissade i kylskåpet en gång i sömnen.. Dock innan den tiden när jag bodde i samma hus som honom :tummenupp

en kompis till mig sov i en våningssäng en gång och så vaknade han med skallen i ett utrymme i överslafen som var omöjligt att komma ut ur. Han stod typ på en stol och lutade sig mot sängen och fick ropa på hjälp för att ta sig loss.

De flesta ska tydligen gå och pissa när de går i sömnen, jag också. :rodnar

När jag var mindre hade jag ett rum till vilket det hörde en skrubb. Skrubben gick hela vägen till morsan och farsans rum, så man kunde komma dit från båda rummen. En gång hade jag tydligen gått upp mitt i natten, gått in i skrubben och skulle pissa. Som tur var så vaknade pappsen och avstyrde det hela, så det blev inte så farligt :)

En annan gång var hela familjen på semester i Grövelsjön. Sov i en stuga med ett sovrum för alla. Får plötsligt för mig att det finns några muggar i fotändan av min säng, varvid jag börjar rota. Farsan vaknar ju såklart:

-"Erik, vad gör du?"
-"Det ska finnas några jävla muggar här!"
-" Men du kanske inte behöver de just nu, vi kan titta på det imorgon"
Varefter jag muttrar något inte allt för positivt :hihi

Det som är lite skumt är att jag kommer ihåg allt :D Brukar inte vara så när jag gör nåt i sömnen :D

Tror jag har gått ner till mammsen och pappsen i vardagsrummet någon gång och snackat, men det var nog inte så speciellt.

Skulle vara lattjo om någon kunde filma allt man gör i sömnen, ganska förvirrad man skulle bli :hihi

Med risk för att bli idiotförklarad...... :dummer

Under en period i gymnasiet "vaknade" jag var och varannan natt av att jag kommit på en helt brilliant idé! Det här måste jag komma ihåg imorgon tänkte jag...... Och så bra som den var skulle jag ju självklart komma ihåg den!

Men nästa dag brukade jag bara komma på ATT jag hade haft en sån grymt bra idé,men inte VAD. Till slut blev det så frustrerande att jag måste göra något åt det. Jag la papper å penna vid sängen och hoppades på det bästa.
Och så,några veckor senare vaknade jag en morgon med med ett svagt minne av att ha skrivit något. Mycket riktigt stod det nåt på lappen, lite snett å vint, men ändå;

"vilken ypperligt superb köttdisk"

Snacka om att få sina drömmar krossade! Har aldrig mer lagt fram papper å penna.... :3freak

När jag just hade fått min andra dotter så va jag alltid trött p.g.a at hon hade kolik o skrek allt som oftast.Blöjbyten hade blivit en rutin som utfördes halvt sovandes.En natt så fes jag så illa att jag halvvaknade av att det stank skit.Då hade jag enligt modern sprättit ur sängen o tagit upp barnet ur sängen o gått till skötbordet o bytt blöja på henne.Inte direkt sömngång kanske,men lite kul iaf.

Kissade på min dator :brinnerup

edit: brorsan pissade en gång i en av mina lådor.. verkar vara genetiskt

Last edited:
H4 skrev:
Hur i helvete kan jag svara omedvetet? Minns ju ingenting? Kusligt...
Det beror på vad man menar med "omedvetet"; det är en annan typ av medvetandestadium bara. Det är ungefär samma typ av medvetande som när man drömmer i djupsömnen. Man drömmer inte lika mkt där, men de drömmar som förekommer är betydligt verkligare jämfört med vanlig REM-dröm. En annan jämförelse är den typ av medvetandestadium som råder under hypnos. Under hypnos är man fortfarande en tänkande individ, som kan säga nej till saker som går emot ens vilja. Finns droger som kan skapa ytterligare skumma typer av medvetande.

Som vanligt minns man inte så mkt av det hela, precis som när det gäller drömmar (de drömmar som man minns är bara en piss i sjön jämfört med allt som man faktiskt drömmer).

Cathy skrev:
Med risk för att bli idiotförklarad...... :dummer

Under en period i gymnasiet "vaknade" jag var och varannan natt av att jag kommit på en helt brilliant idé! Det här måste jag komma ihåg imorgon tänkte jag...... Och så bra som den var skulle jag ju självklart komma ihåg den!

Men nästa dag brukade jag bara komma på ATT jag hade haft en sån grymt bra idé,men inte VAD. Till slut blev det så frustrerande att jag måste göra något åt det. Jag la papper å penna vid sängen och hoppades på det bästa.
Och så,några veckor senare vaknade jag en morgon med med ett svagt minne av att ha skrivit något. Mycket riktigt stod det nåt på lappen, lite snett å vint, men ändå;

"vilken ypperligt superb köttdisk"

Snacka om att få sina drömmar krossade! Har aldrig mer lagt fram papper å penna.... :3freak

:rofl :hihi
Detta är ju bland de roligaste jag läst.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back