Gåstavar..detta fenomen!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Såg precis utanför mitt fönster 5 pers som gick i grupp, alla med sina jävla gåstavar i händerna..suck.

Är folk dumma i huvet eller är människan så lat att någon måste uppfinna en pinne för att folk ska röra på sig. Jag föraktar människor som köper dessa sattyg till träningsredskap, är man så korkad så man betalar för att få 2 pinnar tycker jag man kan skänka pengarna till nåt välgörande ändamål istället.

Sitter du just nu och läser detta och det visar sig att du äger ett par av dessa pinnar så ta dig en funderare. Mitt tips är att du plockar upp 2 stenar från marken och går runt och viftar me dom istället eftersom detta ger bättre träning än ett par lätta pinnar...suck. Over and out :)

Pinky skrev:
2096655 Såg precis utanför mitt fönster 5 pers som gick i grupp, alla med sina jävla gåstavar i händerna..suck.

Är folk dumma i huvet eller är människan så lat att någon måste uppfinna en pinne för att folk ska röra på sig. Jag föraktar människor som köper dessa sattyg till träningsredskap, är man så korkad så man betalar för att få 2 pinnar tycker jag man kan skänka pengarna till nåt välgörande ändamål istället.

Sitter du just nu och läser detta och det visar sig att du äger ett par av dessa pinnar så ta dig en funderare. Mitt tips är att du plockar upp 2 stenar från marken och går runt och viftar me dom istället eftersom detta ger bättre träning än ett par lätta pinnar...suck. Over and out :)

eller tjöp ett par skidor, och invänta snö

Och dom här jävlarna som lixom släpar stavarna efter sig.!!

Då får jag lust att öppna fönstret o fråga vaffan dom håller på med. :gnissla

Jävla påhitt!!

Pinky skrev:
2096655 Mitt tips är att du plockar upp 2 stenar från marken och går runt och viftar me dom istället eftersom detta ger bättre träning än ett par lätta pinnar...suck. Over and out :)

Du har inte så bra koll va?! :va

Stavgång är effektiv träning när det utförs rätt. Problemet är väl iofs att de flesta gamla kärringarna endast går å petar med stavarna framför sig som nån blindgångare istället för att faktiskt gå "stavgång".

personligen skulle jag aldrig gå en meter med stavar i händerna men det är likförbannat bra träning.

edit1:
http://www.apoteket.se/rd/d/470
"studier har visat att stavgång är 20-30 procent mer effektiv än vanliga promenader när det gäller fettförbränning. "
- Kanske värt att tänka på när vissa djävlar här inne hellre överväger att käka preparat för att bli av med bilringarna.

"bra träning för den som har ryggproblem, balansproblem och dålig kroppshållning. "

" Stavträningen är perfekt för de flesta typer av ryggbesvär, ryggskott och diskbråck (när man kommit över den akuta smärtan), instabila och överrörliga ryggar. Det finns dock undantag, till exempel ett tillstånd som kallas spinal stenos, och andra allvarliga ryggskador. "

Last edited:
Hmmm, jag som vill tappa lite i vikt skulle ju kunna överväg att gå med stavar... Men jag säger bara att jag skulle kunna överväga att göra det, inte att jag tänker överväga att göra det... Visst är det jäkligt bra men vafan... Man ser ju så himla löjlig ut! Då väntar jag tills i vinter och åker längdskidor istället.

Hinkas skrev:
2096684 Precis, har man någonting att se fram emot ;)
Fast det hade ju varit fint om man kunde se lite snygg ut i skinnstället i sommar, inte som någon jäkla köttbulle...

Vet ju iofs inte hur många kilo du har för mycket men det är inte sådär överdrivet svårt att tappa ett par kilo... 4-6 kilo till midsommar skulle inte kräva någon överdriven ansträngning..

Pinky skrev:
2096655 Mitt tips är att du plockar upp 2 stenar från marken och går runt och viftar me dom istället eftersom detta ger bättre träning än ett par lätta pinnar...suck. Over and out :)

Du roar mig mer än tio stavgående människor :hihi

Hinkas skrev:
2096681 Hmmm, jag som vill tappa lite i vikt skulle ju kunna överväg att gå med stavar... Men jag säger bara att jag skulle kunna överväga att göra det, inte att jag tänker överväga att göra det... Visst är det jäkligt bra men vafan... Man ser ju så himla löjlig ut! Då väntar jag tills i vinter och åker längdskidor istället.

jag skulle bara gå med sånnasär när det e mörkt ute å ingen annan va i närheten..

men de e lustigt att de inte verkar följa med nån information om hur de ska användas
gör det inte mer skada än nytta om man använder dem fel?

korvgubbe skrev:
2096690 Vet ju iofs inte hur många kilo du har för mycket men det är inte sådär överdrivet svårt att tappa ett par kilo... 4-6 kilo till midsommar skulle inte kräva någon överdriven ansträngning..

Jag har ett gäng kilo för mycket, men håller på och försöker tappa ett par av dom IAF. Använda benen till jobbet istället för bilen t.ex. 4*15min promenad på en dag. Blir bättre sedan när jag flyttar till huset, då blir det nog 2*40min promenad, hinner man få upp flåset lite också.

Hinkas skrev:
2096710 Blir bättre sedan när jag flyttar till huset, då blir det nog 2*40min promenad, hinner man få upp flåset lite också.

Dagens enklaste tips är att du köper på dig ett berg med frukt. Käka 4-5 frukter om dagen. Ät dem mellanmåltiderna så det aldrig går mer än 2 timmar mellan någon form av ätande.
07 Frukost
09 frukt
11 lunch
1230 frukt
1430 frukt
17 middag

...då håller du blodsockret på en jämn nivå och kroppen förbränner mer. Du går alltså ner i vikt trots att du plötsligt börjat äta MER.

Heter det inte Gheystavar?

korvgubbe skrev:
2096855 Dagens enklaste tips är att du köper på dig ett berg med frukt. Käka 4-5 frukter om dagen. Ät dem mellanmåltiderna så det aldrig går mer än 2 timmar mellan någon form av ätande.
07 Frukost
09 frukt
11 lunch
1230 frukt
1430 frukt
17 middag

...då håller du blodsockret på en jämn nivå och kroppen förbränner mer. Du går alltså ner i vikt trots att du plötsligt börjat äta MER.

Försöker äta frukt och så på jobbet, vi får gratis frukt här. Sedan så har jag ju diabetes som gör att jag måste fylla på insulinet själv :3freak . Men promenaderna håller blodsockret nere och förhoppningsvis kan jag börja sänka insulindoserna och därmed så blir det lättare för kroppen att förbränna.

korvgubbe skrev:
2096671 Du har inte så bra koll va?! :va

Stavgång är effektiv träning när det utförs rätt. Problemet är väl iofs att de flesta gamla kärringarna endast går å petar med stavarna framför sig som nån blindgångare istället för att faktiskt gå "stavgång".

personligen skulle jag aldrig gå en meter med stavar i händerna men det är likförbannat bra träning.

Nej jag har inte så bra koll. Du får gärna utveckla varför gångstavar skulle vara bättre en t ex 1 sten i varje hand av rätt vikt. Gör man samma rörelse så ser jag inte varför det skulle vara bättre med stavar. Jag har som sagt inte direkt nån koll på detta, är kanske som så att marksättningen gör sitt för ryggen också?

Förklara gärna detta fenomen för mig innan jag slänger nåt hårt i huvet på nästa pinnmissbrukare som jag stör mig på :tummenupp

Pinky skrev:
2097067 Nej jag har inte så bra koll. Du får gärna utveckla varför gångstavar skulle vara bättre en t ex 1 sten i varje hand av rätt vikt.

Det är ju inte stavens vikt som ger träningen utan att du använder staven som just en stav. Det är ju att dra dig framåt med hjälp av staven som ger träningen i rygg och axlar, inte att lyfta staven.

Gåstavar i all ära... dom är ju faktiskt effektiva om man använder dom rätt! MEN värst är alla som går och släpar stavarna lite tafatt bakom sig för att få känna sig lite moderiktiga :3freak

Skulle iofs inte ertappas död med ett par stavar men främjar endå alla naturliga sätt att gå ner i vikt!

korvgubbe skrev:
2097071 Det är ju inte stavens vikt som ger träningen utan att du använder staven som just en stav. Det är ju att dra dig framåt med hjälp av staven som ger träningen i rygg och axlar, inte att lyfta staven.

Tackar, då blev det en hel annan femma :Bugar.
Istället för att reta mig på att dom ser dumma ut kan jag nu istället börja klaga på att dom flesta använder dom på fel sätt. Jag har ju numera rätt att klaga eftersom jag nu vet hur dom funkar :D

EDIT: Rullade precis klart med min abslider här på golvet :gnissla

Pinky skrev:
2097079 EDIT: Rullade precis klart med min abslider här på golvet :gnissla

Sådana där saker som man ligger på golvet och juckar fram o tebaks med tar fan extremt hårt på magmusklerna... Får ta och plocka fram den igen kanske nu när man ska komma i form =)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg