Går torsk på fisken.

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette
Dagens fiskefråga:
Vilken insjöfisk fångade vi häromdagen? Har ingen aning själv.
Ser ju ut som en svensk guppy. :confused:

Bifogat

• fisken.jpg
    fisken.jpg
    72 KB · Visningar: 280
Kan du lägga upp en bild på dessa pubertetsmörtar så att vi har nåt att jämföra med?

Det där är fan djurplågeri! Nu kommer alla mina vänner som har fiskar bli rassande och skriva moraliska hat-texter till dig så denna tråd kommer bli 70 sidor lång.

vart menar du annars att du skall få den?
Det är huvudsakligen en sötvattensfisk, och rätt vanlig.

Där fick jag uppvisa min fiskliga okunskap igen! haha, hade verkligen ingen aning om att det fanns löja i insjöar, har vart ute & lagt löj-nät med farfar i skärgården som liten, men aldrig hört detta förr.

" Löjan finns i Östersjön från Öresund upp till Norrbotten samt i sjöar över större delen av landet med undantag för Halland, där den förekommer endast i Viskan och Lagan, och för Bohuslän, där den blott är anträffad i några få sjöar. I Norrland går den upp till Torne och Muonio älvar men synes icke överskrida 300 m höjd ö h." :va

Det där är fan djurplågeri! Nu kommer alla mina vänner som har fiskar bli rassande och skriva moraliska hat-texter till dig så denna tråd kommer bli 70 sidor lång.

Ingen behöver brusa upp, han ser ut att må så gott i sin PET-flask där vi fönstret på solväggen. Ligger på rygg & solar magen.

Alltså hur hamnade den i flaskan egentligen? slut på groggvirke och ett besök till närmsta sjö för att hämta mera?

*harkla* Skulle bara fylla vatten i flaska, då så den lilla gynnaren sin chans... Kanske hört att livetr på torra land ska vara mycke bättre. Så nu har han sin semesterort där i fönstret.

Rovfiske! Ingen medveten selektion av vilken fisk som plockas upp! :mad Man ska fiska så man kan släppa tillbaka det som inte ska konsumeras för överlevnadens skull!

Se här. Ett lysande exempel:

36744_443954786487_612611487_6427848_7021282_n.jpg

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph