Går skitdåligt...

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
Tänkte fråga er legender om en strypningsfråga i en Kawasaki er-5 från 98.

Har precis tagit ur mina, de va 2 stycken brickor i insuget och när jag plockade ihop hojen så börjar den bete sig fruktansvärt konstigt... Den varvar upp till höga varv i kanske 2 minuter sen går den ner på ordentligt låga varv och dör sedan efter ca 1 min. (Blåröker)

Jag gissar på att de är någon inställning på förgasaren som jag inte förstår mig på. Kan de va så att jag missat nått munstycke som skulle bytas... Jag sprayade dock StartGas på förgasaren och den verkar inte nypa luft någonstans:3freak

Vem säljer strypningar till den här om man kunde ringa och fråga, vet liksom inte var jag ska börja...:gråta

Tack på förhand:Bugar

har du förgasare måste du bestycka om dem annars får motorn för lite soppa i förhållande till luften som du ju ökat flödet på.
kolla på nätet efter manual och vad där ska vara för munstycken beställ hem från ebay (brukar finnas nästan gratis där)
så funkar den nog.
:tummenupp

Börja kolla så den inte drar tjyvluft nånstans. Sen tar du reda på vad den har för huvudmunstycken som standard och kolla vad som är monterat.

Stoppa i strypningarna och se om problemet slutar....

Vanligtvis är det ingen förändring i bestyckning när man monterar brickorna. Blårök är vanligtvis ej bestyckningsrelaterat

Stoppa i strypningarna och se om problemet slutar....

Vanligtvis är det ingen förändring i bestyckning när man monterar brickorna. Blårök är vanligtvis ej bestyckningsrelaterat

Kan vara bra att börja där! De va ju ingen stor operation att ta bort dem..

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort