Går SH fortare?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej! Jag har med hjälp av "miken" gjort en del ändringar som jag själv märker gör stor skillnad. Det är mestadels annonserna som gjorts om så att annonserna laddas 1 gång, sedan så är de cache'ade resterande av tiden. De nya ägarna av SH klagade på att det var 184 miljoner bannervisningar per månad... :näsblod: Det kostade visst en massa pengar. :gnissla

Även sedan igår bör det ha ökat dramatiskt. Första laddningen kan vara lite "seg" fortfarande, men därefter ska det ladda blixtsnabbt.

Dock mån-ons-kvällar är lite extra segt då och då, pga antalet online.

Nja. Vet inte det jag. Kör iof Adblock så alla annonser blockas men det går i samma takt som förut. Det är det dock värt. SH är en guldgruva av information och tokigheter!!!!

I have spoken.

/Sweeney

Japp det är absolut snabbare nu, man såg ju att webläseran hämtade om alla annonser varje gång man bytte sida, bra att ni fixade till det :tummenupp

I går laddade annonserna efter ca 2 sekunder, så först kom sidan upp utan annonser, sen ploppade de upp.

Verkar vara borta i dag.

Det där var en extra fördröjningseffektn medvetet inlagd för att bättra på visningen av SH som sajt. Tidigare så behövde alla annonser ladda innan innehållet visades över huvud taget. Det var aningen irriterande.

Senaste fixen är nu alltså att annonserna laddas 1 gång med viss fördröjning, sedan så laddas dom från och med nästa sidbläddring inom nanosekunder (eller iaf millisekunder hehe).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT